Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av mufflon
#1575295
MarcusJ skrev: lör 06 apr 2024, 15:05
Steffe3 skrev: lör 06 apr 2024, 11:58 När det stängs ner så lär man snällt få betala för att inaktivera voc helt, för att slippa varningarna :oops:
Helt övertygad om det blir så. De som är så dumma att de inte köper nya el-Volvos får stå sitt kast... :-(
Blir som en extra påminnelse vid varje start av bilen då att...vad synt att det inte blev en uppdatering så att du fortsatt kan starta dieselvärmaren från mobilen som innan. Dubbla långfingrar från Volvo om det blir så.
Användarvisningsbild
av apersson850
#1575365
Förmodligen tycker de inte det är lönt. De tror säkert inte att tillräckligt många kommer att välja att köpa en uppgradering av hårdvaran.
Användarvisningsbild
av Jallemet
#1575367
apersson850 skrev:Förmodligen tycker de inte det är lönt. De tror säkert inte att tillräckligt många kommer att välja att köpa en uppgradering av hårdvaran.
Jag läste någonstans att det kunde kosta i runda slängar $1300, men sen beror det väl på vilken generation av OC det gäller.
Användarvisningsbild
av MartinS
#1575421
mufflon skrev:
MartinS skrev: lör 06 apr 2024, 14:01 Det fungerar med Vida och lite bättre Icarsoft, jag har den funktionen i min Icarsoft Max, men inte i min icarsoft VOL 2.0.

Det är inte en räknare utan den mäter den faktiska funktionen på batteriet, "analysen" nollas när man säger till bilen att man bytt batteri. Teoretisk sett borde bilen förstå att batteriet är bra igen om man bytt, möjligen att den gör det också om man väntar ut den, men instruktionen säger att man skall meddela bilen att man bytt batteri,
Jasså finns det i Max, var hittar man det? Är det någon ny uppdatering som behövs eller har det funnits hela tiden? Ett tips skulle sitta fint var jag ska leta och heter det "nytt batteri" eller nåt liknande?
Mins inte exakt, men jag tror det fanns någon funktion under batteri, kanske under service då. Borde inte va så svårt att hitta tycker jag.
Användarvisningsbild
av apersson850
#1575492
Jallemet skrev:Jag läste någonstans att det kunde kosta i runda slängar $1300, men sen beror det väl på vilken generation av OC det gäller.
Då tänker du på USD? Vilket implicerar amerikanska marknaden, där man kanske kan anta att det går att kränga fler uppgraderingar än här. Dessutom finns det mer aggressiv (läs: dyr för företagen) lagstiftning om ifall en produkt slutar fungera på den marknaden. Därför kanske USD 1300 hamnar någonstans mellan 15000 och 20000 svenska kronor.
Jag tror att deras förmodade slutledning om att få kommer att köpa prylen fortfarande är korrekt.
Användarvisningsbild
av Jallemet
#1575542
Jajjemen, amerikanska dollar.

Det är orealistiskt att jag skulle få en ekonomiskt försvarbar lösning som Volvo tar fram, det tåget har gått för min 12:a.

Undrar egentligen varför taxi har int[…]

Blinkers hänger sig

Styrenheten är CEM där under instrumentb[…]

Var lambdasonden också från biltema? I[…]

Stoppklack till handbroms

Du kan nog vara lugn. Det händer att handbrom[…]