- lör 09 mar 2024, 11:26
#1572629
Tjena
Har en 2.5T (b5254t6) automat som börjar gå mig på nerverna. Köpte den med motorras pga multirem som hoppade in i kamremmen. Så bytt motor till en som gått 13k mil.
Har sen uppstart haft problem med att den pulserar/rycker (inget kraftigt, men du känner d) vid gaspådrag, inga felkoder enligt min icarsoft cr max. Vid jämn gas i 80-90 så går den hur fint som.
Var inne och besikta den och fick anm på hög CO vid 2500.
Nya stift och ny laddtrycksventil sitter i, provat med spridare och bränsletrycksgivare från ”nya” motorn. Tömde ur all soppa och tanka 98 oktan. Provtryckt tryckslangar, rengjort lmm.
Verkar sitta en externt bränslefilter på denna, såg d när ja tömde tanken. Så det ska beställas.
Tycker oxå att den beter sig märkligt vid gaspådrag från kanske 1500rpm, är liksom inget drag. När den sen växlar säg från 2-3 då är d precis som den laddar på efter växling.
Någon som har något tips???
Har en 2.5T (b5254t6) automat som börjar gå mig på nerverna. Köpte den med motorras pga multirem som hoppade in i kamremmen. Så bytt motor till en som gått 13k mil.
Har sen uppstart haft problem med att den pulserar/rycker (inget kraftigt, men du känner d) vid gaspådrag, inga felkoder enligt min icarsoft cr max. Vid jämn gas i 80-90 så går den hur fint som.
Var inne och besikta den och fick anm på hög CO vid 2500.
Nya stift och ny laddtrycksventil sitter i, provat med spridare och bränsletrycksgivare från ”nya” motorn. Tömde ur all soppa och tanka 98 oktan. Provtryckt tryckslangar, rengjort lmm.
Verkar sitta en externt bränslefilter på denna, såg d när ja tömde tanken. Så det ska beställas.
Tycker oxå att den beter sig märkligt vid gaspådrag från kanske 1500rpm, är liksom inget drag. När den sen växlar säg från 2-3 då är d precis som den laddar på efter växling.
Någon som har något tips???