- fre 08 mar 2024, 16:49
#1572572
Hej!
Äger en xc70 d5 2016 27k mil. Det är högt tryck i kylarsystemet och bubblar i reservoaren. Pratat med tre olika mekaniker och alla säger att oftast räcker det inte byta topplockspackningen utan det är motorn som måste bytas. Detta är ett problem med D5 motorn tydligen. Endast 8år gammal bil?
Motorn överhettas inte. Ingen olja i kylarsystemet eller kylarvätska i oljan i motorn. Motorn går bra och trevlig köra.
Hur många har erfarenhet topplockspackningen räckte bytas eller det slutade med att hela motorn fick bytas?
Vad betalade ni som bytade hela motorn?
Äger en xc70 d5 2016 27k mil. Det är högt tryck i kylarsystemet och bubblar i reservoaren. Pratat med tre olika mekaniker och alla säger att oftast räcker det inte byta topplockspackningen utan det är motorn som måste bytas. Detta är ett problem med D5 motorn tydligen. Endast 8år gammal bil?
Motorn överhettas inte. Ingen olja i kylarsystemet eller kylarvätska i oljan i motorn. Motorn går bra och trevlig köra.
Hur många har erfarenhet topplockspackningen räckte bytas eller det slutade med att hela motorn fick bytas?
Vad betalade ni som bytade hela motorn?