Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1572334
Tjena!

Ett rådjur tyckte att jag inte skulle få ha vänster strålkastare i helt skick utan det skulle minsann krossas linser och annat....

Jag letade på skroten efter lyktor som passade min bil men de var så sjukt dyra, så jag köpte ett par av en trevlig snubbe på facebook. Men det finns ju en uppsjö av reservdelsnummer för vad som ser ut som exakt samma lykta.

De han sålde stämde i stort sett alla nummer på (inte själva delnummret då) men de var från en V70 12:a och det visar sig att det är aktivt kurvljus i dem. Det står ABL istället för GDL som i mina original.

Är det någon som vet om jag kan byta dem rakt av eller kommer det bli skit av alltihop då min bil inte är gjord för aktiva kurvljus?

MVH
Andreas
#1572351
Jag har råkat ut för samma sak, men jag hade varit feg nog att teckna försäkring med noll självrisk vid djurkollision. Verkar ha varit en god idé...
Under tiden jag väntade på att rätt delar skulle komma in så de kunde reparera körde jag med en enhet utan ABL (jag har ABL från början). Då lyste förstås varningslampan hela tiden.
#1572776
Tjena! Det låter onekligen som en bra ide! Enda kruxet är att han som sålde dem sa att han var osäker på om modulerna funkade som de skulle vilket jag inte såg som ett problem då jag kunde byta mot mina (som jag trodde då)
Så jag kan inte garantera att de funkar och då vågar jag inte byta rakt av mot dina förrän jag vet.
Vi som beställt nya XC60

Om du kör den på 0,65-0,7 med tomt batt[…]

På min hade ena kabeln till främre giva[…]

Jag tror nog inte man skall stirra sig blind fr&[…]

ECU:n ändrar kamaxelns läge i förh&[…]