- mån 04 mar 2024, 17:11
#1572128
Hej!
Jag har ett stort problem med min Volvo v70 2016 d3 och det är att bilen ofta är väldigt slö och kommer inte upp i fart. Dessutom hackar den till väldigt ofta när jag släpper på gasen. Motorlampan lyser konstant, när jag släcker den så börjar den lysa nästan direkt igen.
Felkoden jag får från Icarsoftläsaren är: P2262 Väntar/Lagrad Turbocharger/Supercharger Boost Pressure Not Detected - Mechanical.
Hade inne bilen för felsökning i måndags förra veckan och då fick dom upp felkod om någon signalkabel till luftmassemätaren. Ser inget kabelbrott någonstans. Kan det verkligen ge felkod på det jag fått på Icarsoftläsaren?
Jag har testat med en ny luftmassemätare, bytt Laddluft/Intercoolerrör då det var ett större hål i slangen, EGRventil, laddtryckssensor & magnetventil. Är det så att turbon helt enkelt har gett med sig? Bilen har rullat som gammal taxi och snart rullat i skrivande stund 45.000 mil. Det är sällan men ibland som bilen också reagerar på gaspedalen och kommer upp i fart normalt som den ska göra, mer sällan än ofta så att säga.
Har kollat alla slangar, dom ser hela ut, kan inte riktigt se något hål i slangarna. Det är dock väldigt mkt olja under turbon så något läckage kanske det är ngnstans?
Behöver verkligen råd och tips på vad jag kan göra och felsöka :D Stort tack för svar och ert engagemang <3
Jag har ett stort problem med min Volvo v70 2016 d3 och det är att bilen ofta är väldigt slö och kommer inte upp i fart. Dessutom hackar den till väldigt ofta när jag släpper på gasen. Motorlampan lyser konstant, när jag släcker den så börjar den lysa nästan direkt igen.
Felkoden jag får från Icarsoftläsaren är: P2262 Väntar/Lagrad Turbocharger/Supercharger Boost Pressure Not Detected - Mechanical.
Hade inne bilen för felsökning i måndags förra veckan och då fick dom upp felkod om någon signalkabel till luftmassemätaren. Ser inget kabelbrott någonstans. Kan det verkligen ge felkod på det jag fått på Icarsoftläsaren?
Jag har testat med en ny luftmassemätare, bytt Laddluft/Intercoolerrör då det var ett större hål i slangen, EGRventil, laddtryckssensor & magnetventil. Är det så att turbon helt enkelt har gett med sig? Bilen har rullat som gammal taxi och snart rullat i skrivande stund 45.000 mil. Det är sällan men ibland som bilen också reagerar på gaspedalen och kommer upp i fart normalt som den ska göra, mer sällan än ofta så att säga.
Har kollat alla slangar, dom ser hela ut, kan inte riktigt se något hål i slangarna. Det är dock väldigt mkt olja under turbon så något läckage kanske det är ngnstans?
Behöver verkligen råd och tips på vad jag kan göra och felsöka :D Stort tack för svar och ert engagemang <3