Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Williamsbiljäkel
#1515529
Hej
Grabbens V70 har felkod B00741B dom har nåt med mittbältessträckare att göra, det står kretstesistens över tröskelvärde säger bilmeken. Han muttrade om att googla så fixar ni det själva!! Jag har googlat galet o hittar en massa om Airbag service men inget som hjälper oss framåt. Bilen måste in på ombesiktning om typ två veckor så d börjar lite stresspåslag. Är det nån som har någon idé hade jag varit otroligt tacksam,
av Doomis
#1515537
Ja du har ju svaret klart och tydligt, det ärMittbältessträckaren får du koncentrera dig på. Försträckaren i baksätet med andra ord. Kretsresisten över tröskelvärde betyder avbrott i någon av försträckarens tändkablar eller så har du dålig kontakt på sträckarens kontaktanslutning.
av Doomis
#1515540
Det sitter i ryggstödet vid bältesrullen. Man får ta ur ur ryggstödet helt enkelt. Alternativt lossa klädseln på plats, men det tror jag är bökigare. Följ oranga kablarna upp till ryggstödet. Kolla först den kontaktanslutningen sä den inte har lossat.
av Williamsbiljäkel
#1515549
Tack, vi kom åt kontaktstycket under baksätet och det lossnade lätt o när vi tryckte tillbaka det sitter det rejält fast -då släcktes "Airbag service" meddelandet men varningslampan för Airbag lyser fortfarande ..
Kan vi behöva "nolla" det med en kodläsare tror du?

Tjena! Går det att limma eller täta m[…]

Hur som, börjar fundera på om man ska[…]

Felmonterade däck

Jag bytte däck för sisådär 1 […]

Oljud under bilen

Tycker det låter både fram o bak, ska […]