Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1315415
StefanN skrev:
Steffe3 skrev:Ska visserligen montera ABL på min,
Har du tänkt montera ABL på en bil utan eller vad menar du? Hur löser du iså fall mjukvaran?
Undrar samma! Intressant är det om inte annat för ABL är en funktion jag nog skulle trivas med också. :D
#1315432
daekol skrev:
StefanN skrev:
Steffe3 skrev:Ska visserligen montera ABL på min,
Har du tänkt montera ABL på en bil utan eller vad menar du? Hur löser du iså fall mjukvaran?
Undrar samma! Intressant är det om inte annat för ABL är en funktion jag nog skulle trivas med också. :D
Så länge man har all hårdvara som krävs så ska vdash kunna aktivera det. Väntar dock på svar från dom om vilket alternativ som är rätt, då det finns rätt många olika att välja på.

Anledningen till att Volvo inte erbjuder det själva är nog mest för att det skulle bli bra dyrt om man bytte till alla delar nya (dom monterar inte begagnat förstås).
#1315503
Verkade va knepigt att justera sidled.
Verkar som höjd och sid påverkade varandra.
Fick till bra sidläge genom att skruva ner ljuset, men när man skruvade upp igen ändrade sidläget.
Tror volvo får justera in det här nästa gång bilen är på service.

Höger går lägre ner än det andra vid start? Prövar bifoga video.
#1321996
daekol skrev:
StefanN skrev:
Steffe3 skrev:Ska visserligen montera ABL på min,
Har du tänkt montera ABL på en bil utan eller vad menar du? Hur löser du iså fall mjukvaran?
Undrar samma! Intressant är det om inte annat för ABL är en funktion jag nog skulle trivas med också. :D
Sent ska man vakna, men här är ett klipp från min testrunda samma dag som installationen ;p

#1333945
Det var visst motorn som hade hoppat ur, hm. Därför gick det inte att ställa rätt.
RobinH skrev: ons 08 maj 2019, 19:56 Verkade va knepigt att justera sidled.
Verkar som höjd och sid påverkade varandra.
Fick till bra sidläge genom att skruva ner ljuset, men när man skruvade upp igen ändrade sidläget.
Tror volvo får justera in det här nästa gång bilen är på service.

Höger går lägre ner än det andra vid start? Prövar bifoga video.
#1570332
RobinH skrev: mån 08 apr 2019, 18:11 **Felet fixat! Kabelbrott mellan strålkastaren (pin 8) och CEM C1:19).**

Hej! Felsökningstips mottages för ABL-funktionen :)

Volvo V70 MY15

Köpte nya styrenheter från Lichtex.
Enligt dem skall de kodas/programmeras, behövs det? Kan man göra detta själv i Vida eller krävs ett besök hos Volvo?

Med gamla styrenheter:
Felkod vänster och höger.
Kontroll vid uppstart upp och ner.

Med nya styrenheter:
Felkod vänster: CEM-B103C87
Kontroll vid uppstart: alla håll.

I Vidas ”kontroll av ABL” kan jag justera höger, vänster reagerar inte.

Fick justera upp manuellt vänster nu så jag kunde åka på jobb.

Tacksam för alla tips och svar :)

Hej! Vet att på Volvo V50 kunde man sät[…]

Det som hände tidigare står beskrivet […]

XC90 eller V90CC

Finns inte en enda nyare bensin V90 CC om jag koll[…]

En 99/00? Tror att gasspjället spökar is[…]