Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1398194
Haggee skrev:När bilen varnar för låg kylarvätskenivå, och man öppnar behållare till kylarvätskan och vattnet kommer tillbaka upp till max igen, vad betyder detta då? Är det nåt fel?
Ja, hade samma problem för några år sen. Spricka i blocket mellan cylinder 2 och 3. Motorbyte på garanti.
Kan iofs vara ett annat fel på just din bil, men det ska definitivt inte vara så.

Skickat från min SM-G975F via Tapatalk

#1398275
Bilen varnar för inget, inga lampor lyser. Den rullar på som vanligt o inga konstigheter. Den har bette sig så där 2 ggr nu men jag hinner åka några mil innan den varnar ingen. Bilen ska in på torsdag för återkallelse R10025. De ska montera en avluftningsslang mellan kylaren och expansionskärlet, plus felsökning om detta då
#1398319
PalleH skrev: ons 26 aug 2020, 10:01 Jag har också fått denna återkallelse R10025 för avluftningsslang vilka får denna återkallelse?
Alla som har vea motorn upp till -18 eller?
Ja, dock enbart diesel. Bensinmotorerna berörs inte.
Min är redan åtgärdad, gjordes i förra veckan.
#1398324
fjohan82 skrev: ons 26 aug 2020, 10:07
PalleH skrev: ons 26 aug 2020, 10:01 Jag har också fått denna återkallelse R10025 för avluftningsslang vilka får denna återkallelse?
Alla som har vea motorn upp till -18 eller?
Ja, dock enbart diesel. Bensinmotorerna berörs inte.
Min är redan åtgärdad, gjordes i förra veckan.
Okej det var snabbt jag skulle få en ny lapp när man kunde börja boka tider,bältessträckaren ska ju också åtgärdas hur du fått det fixat?
#1398328
PalleH skrev: ons 26 aug 2020, 10:11
fjohan82 skrev: ons 26 aug 2020, 10:07
PalleH skrev: ons 26 aug 2020, 10:01 Jag har också fått denna återkallelse R10025 för avluftningsslang vilka får denna återkallelse?
Alla som har vea motorn upp till -18 eller?
Ja, dock enbart diesel. Bensinmotorerna berörs inte.
Min är redan åtgärdad, gjordes i förra veckan.
Okej det var snabbt jag skulle få en ny lapp när man kunde börja boka tider,bältessträckaren ska ju också åtgärdas hur du fått det fixat?
Kolla tråden om R10025 i den allmänna delen, min lapp ligger i ursprungsinlägget.
Där står att man kan boka tid omgående, bokade tid en torsdag och lämnade in den följande måndag. Tar max en kvart att fixa (gjordes medan jag väntade), har även före- och efterbilder i tråden.
Nej om bältet har jag inte hört något, tar det om/när det blir aktuellt.
#1398419
fjohan82 skrev:
PalleH skrev: ons 26 aug 2020, 10:11
fjohan82 skrev: ons 26 aug 2020, 10:07

Ja, dock enbart diesel. Bensinmotorerna berörs inte.
Min är redan åtgärdad, gjordes i förra veckan.
Okej det var snabbt jag skulle få en ny lapp när man kunde börja boka tider,bältessträckaren ska ju också åtgärdas hur du fått det fixat?
Kolla tråden om R10025 i den allmänna delen, min lapp ligger i ursprungsinlägget.
Där står att man kan boka tid omgående, bokade tid en torsdag och lämnade in den följande måndag. Tar max en kvart att fixa (gjordes medan jag väntade), har även före- och efterbilder i tråden.
Nej om bältet har jag inte hört något, tar det om/när det blir aktuellt.
Angående bältet: Frågade min PST idag, och det skulle tydligen komma ut ytterligare en lapp när det var dags att boka tid för just det bytet. Dom måste ju producera en rätt stor uppsättning av nya bälteslås, så kan förstå att det tar en stund.
#1398530
Hej,

Lämnade in min Volvo V60 D3 modell 2017 i förrgår för byte av kylarslang(?). Dagen efter fick bilen bärgas tillbaka och dom konstaterade att EGR-ventilen måste bytas och det har absolut inget med slangen som byttes. Eftersom jag inte är bilkunnig kan jag inte ifrågasätta detta och därför vänder mig hit. Dom gav oss 10% på arbetet och vi hade 500kr i goodwill från volvo så det sluta på 8500kr+bärgning. Bilen har rullat 17000 mil och sevats årligen. När jag ringer volvo hänvisar dom till mekaniker på bilia. Är det någon här som får samma problem skulle det vara intressant att höra hur ni gått tillväga. Tack på förhand.
#1398588
Bohmanm skrev:Hej,

Lämnade in min Volvo V60 D3 modell 2017 i förrgår för byte av kylarslang(?). Dagen efter fick bilen bärgas tillbaka och dom konstaterade att EGR-ventilen måste bytas och det har absolut inget med slangen som byttes. Eftersom jag inte är bilkunnig kan jag inte ifrågasätta detta och därför vänder mig hit. Dom gav oss 10% på arbetet och vi hade 500kr i goodwill från volvo så det sluta på 8500kr+bärgning. Bilen har rullat 17000 mil och sevats årligen. När jag ringer volvo hänvisar dom till mekaniker på bilia. Är det någon här som får samma problem skulle det vara intressant att höra hur ni gått tillväga. Tack på förhand.
Har dom redan åtgärdat EGR ventilen vid ett tidigare tillfälle?
  • 1
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 16

"lll" Helt säker på att din b[…]

Ska också tillägga att jag hade XC60:n […]

Mjukvara 3.0.3

Jag har valt att inte installera 3.0.3 än. Me[…]

VDASH- cem pin

du skriver att du köpt deras ODB menar du d&a[…]