Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Jonnybcool
#1240522
Besiktade min V70 D4 2015 för första gången igår och när de läste ur obd fick de fram okänd felkod bromssystem, nån som har nån aning om vad de skulle kunna vara?

Jag har inte rört något med bromsarna sen jag köpte den och den hade gått 21xx mil. Möjligt att ägaren innan gjort nått men vet inte.
Den har ju iof nollats hos Rejmes några gånger när jag haft den på service osv så då borde väl koden uppkommit på senare tid.

Bild
Användarvisningsbild
av Steffe3
#1240566
Eftersom det inte är någon Volvo-kod så är det ganska svårt att gissa :/ Dåligt med träffar på nätet över lag på just den koden också, bara några med samma information som besiktningspappret.
av Schmoyoho
#1240570
Kostar inte sådan där diagnostik extra? Lägg slantarna på en DICE istället så kan du ju själv se vad som är fel. Nu har du köpt dig extra oro över någonting som jag vill anta är inget, eftersom jag förutsätter du inte har något meddelande i instrumentpanelen.
av Jonnybcool
#1240700
Steffe3 skrev:Eftersom det inte är någon Volvo-kod så är det ganska svårt att gissa :/ Dåligt med träffar på nätet över lag på just den koden också, bara några med samma information som besiktningspappret.
Nej precis, googlat en del men inte hittat nått vettigt...
av Jonnybcool
#1240701
Schmoyoho skrev:Kostar inte sådan där diagnostik extra? Lägg slantarna på en DICE istället så kan du ju själv se vad som är fel. Nu har du köpt dig extra oro över någonting som jag vill anta är inget, eftersom jag förutsätter du inte har något meddelande i instrumentpanelen.
Nej jag betala inget extra, gjorde bara en vanlig besiktning. Får åka förbi min pst och be honom läsa av bilen, brukar vara schysst och läsa av lite snabbt utan kostnad.
av lewe
#1240739
Jonnybcool skrev:Besiktade min V70 D4 2015 för första gången igår och när de läste ur obd fick de fram okänd felkod bromssystem, nån som har nån aning om vad de skulle kunna vara?
Jag fick samma felkodsnotering i protokollet från Besikta när jag besiktigade min bil i måndags. Eftersom bilen skulle in på den årliga servicen dagen efter frågade jag min servicetekniker om detta då. Han läste av felkoden, log och berättade att felkoden indikerade ett något för lågt lufttryck i vinterdäcken, inget annat. Tryckförändringen var inte av den arten att bilens däcktrycksövervakning varnade.
av Jonnybcool
#1240747
lewe skrev:
Jonnybcool skrev:Besiktade min V70 D4 2015 för första gången igår och när de läste ur obd fick de fram okänd felkod bromssystem, nån som har nån aning om vad de skulle kunna vara?
Jag fick samma felkodsnotering i protokollet från Besikta när jag besiktigade min bil i måndags. Eftersom bilen skulle in på den årliga servicen dagen efter frågade jag min servicetekniker om detta då. Han läste av felkoden, log och berättade att felkoden indikerade ett något för lågt lufttryck i vinterdäcken, inget annat. Tryckförändringen var inte av den arten att bilens däcktrycksövervakning varnade.
Okej :) Fick upp larm om lågt lufttryck i däcken för typ 2 månader sen i bilen så det stämmer nog då för mig också, tack för svaret :-)-)

Haha, ok.. jeg er ikke alene. Her ser jeg at n&osl[…]

12,7 är det i ett fulladat batteri., 12,4 ca,[…]

Vi som beställt EX90

Nu verkar det som sista hindret är bortrö[…]

Kan vara svårt att se på kanten p&arin[…]