Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Tyson855
#1240419
Hämta nyss bilen från bildeve för det va något vajsing med kollitionsvarnaren och linjeskrikaren.
Nu står det dock sensor alignment incomplete och jag hittar ingen förklaring. Så undrar om någon här har stött på detta och vad den vill säga mig?
Ska till bildeve imorgon igen, men jag är lite nyfiken på vad som hänt.
av S1mp4n
#1240442
Hej! dom har förmodligen startat en kalibrering av kameran. Efter den är startad så ska man köra landsväg vanligtvis med minsta hastighet 60km/h eller 80km/h i ett par kilometer så bilen kan läsa av väglinjer tills kalibreringen är komplett. När meddelandet försvinner så är det klart!
#1240443
S1mp4n skrev:Hej! dom har förmodligen startat en kalibrering av kameran. Efter den är startad så ska man köra landsväg vanligtvis med minsta hastighet 60km/h eller 80km/h i ett par kilometer så bilen kan läsa av väglinjer tills kalibreringen är komplett. När meddelandet försvinner så är det klart!
Ja teknikern ringde och sa det och fråga om det va ok att de körde med bilen :/
#1240461
Haha jag tog bilen en längre sväng. Hinner knappt ut på motorvägen innan mina två servicemeddelanden kommer upp igen. De som de servade idag :lol: inte varje dag man lämnar bilen på service och får tillbaka den med ytterligare servicemeddelande. Men de ska ju också dra in stålar haha
#1246332
Jag har Volvo V 70 2014 2,0 D4
Så JA det stämmer samma sak jag gjorde !
Jag kalibrerade på kamera med hjälp av Dator :-D :-D :-D så fick jag meddelande så farthållare inte fungerade samt adaptive inte fungerade samt på stora display visade inte grön färg på sido markering bara fram har varit grön ! (dvs den kunde inte läsa signal på väg bredden ) men så har min son gjort medan jag körde han inaktiverade all funktion medan jag körde hastighet har varit 80-100 på motorväg ! Effter ca 10-15 km så till kopplade han till backa allt så fungerade alllt som det skall ! Så får SU meddelande på ? Gör som jag !

Casual dating at its finest – join the leadi[…]

Överhettad passat b5

Hjälp! Köpte min Passat 1.8t -99 fö[…]

Hej! Jag köpte en v70n 2,4d från 07 ida[…]

VO31319563 kostade 2241 den 15/9-2017 när j[…]