Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1240324
apersson850 skrev:Jaha, då är det något annat. Någon som vet om den versionen på VEA har balansaxlar?

De vibrationer jag talar om är alltså sådana som jag får och jag, med lockup inkopplat, ger gas vid runt 1000 r/min. De försvinner över ca 1200 r/min.
D4 VEA har balansaxlar. Fick dessa utbytta för några månader sedan pga missljud.


Sent from my iPhone using Tapatalk
#1240326
Om bilen inte ger några felkoder för konstig insprutning eller liknande är det kanske balansaxlarna som man ska misstänka först, då? Jag tyckte visserligen mina gjorde störst nytta vid högre varvtal, när jag hade en fyra med balansaxlar, men det kan ju vara så att konstruktionen är annorlunda nu.
#1240467
Alltså.... inget illa ment, men om man drar från i princip tomgångsvarv under belastning får man helt enkelt räkna med lite vibrationer, även i en premiummotor som D4 VEA. Om vibrationerna dessutom försvinner vid så lågt varvtal som 1200 rpm ser inte jag problemet. Nu vet jag ju inte hur TS vibrationer låter, kanske är det typ stenkross?
Vindrutetorkarmotor

Jag har vdb länken förut, men här[…]

Yttertemperaturen har stor inverkan hur mång[…]

Bältesvarnare

Det är en 850 från 96.

Haha, ok.. jeg er ikke alene. Her ser jeg at n&osl[…]