Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1239831
Hej,
Har kommit över ett par faceliftstrålkastare från 2015 med kurvljus, min bil har inte kurvljus original och jag undrar om bilen kommer visa felkoder?
Jag har sett att många har gjort detta byte och undrar om det verkligen är "plug n play"? :D

Tack på förhand//
Andreas
#1239849
Kurvljus/ABL kommer inte att fungera.
Alla tekniska förutsättningar för att det ska fungera finns i bilen, all information som ABL-systemet behöver för att fungera korrekt genereras av redan befintliga system. Men Volvos mjukvara för ABL kan inte laddas ner till en bil som inte är fabrikskonfigurerad med ABL. Man kan öppna mjukvarukonfigurationen och lägga till ABL, men det görs bara av utvecklings- och provavdelningarna på Volvo Cars.
#1239870
MarcusJ skrev:Kurvljus/ABL kommer inte att fungera.
Alla tekniska förutsättningar för att det ska fungera finns i bilen, all information som ABL-systemet behöver för att fungera korrekt genereras av redan befintliga system. Men Volvos mjukvara för ABL kan inte laddas ner till en bil som inte är fabrikskonfigurerad med ABL. Man kan öppna mjukvarukonfigurationen och lägga till ABL, men det görs bara av utvecklings- och provavdelningarna på Volvo Cars.
Ok, tänkte mest för att bilen inte ska visa felsignaler. Men är alla xenonlyktor från 2015 och framåt utrustade med kurvljus?

Walt (Disney) https://www.google.com/[…]

Lägg dig under bilen m hasplåten borta,[…]

På frugans förra bil (VW Passat 04 AWT […]

Uppdatering på den trasiga "bränsl[…]