Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1239444
Jag har monterat Positionsljus-modifiering bak på vår XC70 år 2013, satsen heter 17120103, och då lyser hela bakljusen hela vägen upp. Men jag har inget ledljus om jag trycker på symbolen för glödlampa på fjärren. Har jag kopplat fel (färger på kablar är inte riktigt min grej) eller är det vad man får leva med om man kopplar in den här pos.ljus satsen?
#1239566
Det är inte så att du gjort service hos Volvo nyligen? Jag råkade ut för samma sak, och då visade det sig att min gamla bil hade fått samma möjlighet som vår 2016 har, dvs. att stänga av denna funktionen. Det här kom med en mjukvaruppdatering vid en nyligen gjord service, och standardinställningen för båda ledljusfunktionerna var Av.
#1239705
Stämmer, nu är det fixat. Tack för hjälpen.

Att jag monterade lyse i övre bakljusen hade inget med ledljuset i fjärren att göra. Det var uppenbarligen omprogrammerat i senaste servicen. Och jag fick lära mig vad som finns under My Car, lite grann i alla fall. Jag har aldrig öppnat nån av de där menyerna förut

Det där är bara lurendrejeri. Är sy[…]

Make dating stress-free and enjoyable with the bes[…]

Dåliga lödningar i LSM (ligt switch mod[…]

Volvo v60 2022 plåtskada

Ja men precis, det är ingen färg lä[…]