Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1239039
SvenB skrev:
PalleH skrev: Jag har precis hämtat bilen nu i veckan V70 D4 - 15 sport (Polestar) 12500 mil.
Fick du någon garanti av säljföretaget? I sådana fall förändras situationen lite. Trodde du haft bilen en tid, och därför inte hade någon garantitid kvar.
Jag ifråga satte skicket på skivorna de är inte granna men de funkar, de ansåg att de inte var i behov av byte. Själv tycker jag skivor ska vara blanka och fina, det är de på mina andra gamla bilar.

Angående motorgaranti så är det volvo jag har hade man köpt av handlare så var garantin upp till 17000mil årenen var kanske 8år I'm jag minns rätt.

Nu efter köpet så har jag 6 mån garanti på bilen.
#1239043
Det känns fortfarande som om du blandar ihop maskinskadan i försäkringen med garantin. Handlaren har lämnat garanti i sex månader. Försäkringsbolag står i övrigt för eventuella motorhaverier och liknande genom försäkringen. Olika parter, olika villkor och olika personer du borde fråga.
#1239044
Tompan60 skrev:Hej på er alla. Behöver byta lite belägg och skivor. Behöver tips på tyska sidor med bra priser på delar. Gärna med engelsk text då jag bara kan några filmfraser på tyska...
Pkwteile.de är prisvärda. Sidan är dock mer eller mindre googleöversatt så man får ändå gissa lite kring språket.

Men för bromsar och om du vill slippa krångel med språk är getech en svensk sida med nästan lika bra priser.
#1239049
SBergdahl skrev:Det känns fortfarande som om du blandar ihop maskinskadan i försäkringen med garantin. Handlaren har lämnat garanti i sex månader. Försäkringsbolag står i övrigt för eventuella motorhaverier och liknande genom försäkringen. Olika parter, olika villkor och olika personer du borde fråga.
Nja den garantin som handlaren har är det inte vad rubriken i tråden syftar på.
Det är väl bara motorgarantin jag har kvar nybilsgarantin har väl utgått nu antar jag.
#1239053
SBergdahl skrev:Du har ingen motorgaranti i den bemärkelsen. Du har maskinskada på försäkringen. Kolla vad ditt försäkringsbolag har för villkor kring service.

Nybilsgarantin lär vara utgången, ja. Den är kort.
Ja jag får kolla närmare på Volvias villkor, tack hjälpen!
#1239058
PalleH skrev:
Nu efter köpet så har jag 6 mån garanti på bilen.
Vem är garantigivare på den försäkringen? Är det bilföretaget, eller Autocorrect el dylikt?
#1239063
SvenB skrev:
PalleH skrev:
Nu efter köpet så har jag 6 mån garanti på bilen.
Vem är garantigivare på den försäkringen? Är det bilföretaget, eller Autocorrect el dylikt?
Den är köpt hos en Volvo återförsäljare så det är väl volvo som står för den antar jag.
#1239065
PalleH skrev: Den är köpt hos en Volvo återförsäljare så det är väl volvo som står för den antar jag.
Då är det med största säkerhet lugnt. Du påpekade rostiga skivor, då vore det väl fan om de protesterade mot att bytte dom på egen bekostnad :wink:
#1239066
SvenB skrev:
PalleH skrev: Den är köpt hos en Volvo återförsäljare så det är väl volvo som står för den antar jag.
Då är det med största säkerhet lugnt. Du påpekade rostiga skivor, då vore det väl fan om de protesterade mot att bytte dom på egen bekostnad :wink:
Nej jag har redan påpekat det och han menade på att skivor kan gå 20000-25000 typ taxibilar.

Polering sedan 2k lack EX: LÄNK-->https:/[…]

Strålkastarglas (plast) fix

Hur har det gått?

Framhjulslager V50

Ford Focus / Volvo C30/s40/V50 (och C70?) är […]

Yttertemperatur mätare

Bytte sensorn i förmiddags. Avhjälpte ty[…]