Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av kebabpizza
#1238420
xAx skrev: Laddaren visar "ERROR" var jag än klämmer fast den (plåtrent, naturligtvis). Vill ladda med batteriet på plats i bilen.
Är batteriet så pass urladdat att laddaren inte ens känner av det?
(De flesta moderna laddare startar inte om batterispänningen är alltför låg, alltså ett litet moment 22)
av xAx
#1238439
kebabpizza skrev:
xAx skrev: Laddaren visar "ERROR" var jag än klämmer fast den (plåtrent, naturligtvis). Vill ladda med batteriet på plats i bilen.
Är batteriet så pass urladdat att laddaren inte ens känner av det?
(De flesta moderna laddare startar inte om batterispänningen är alltför låg, alltså ett litet moment 22)
Nejdå, batteriet går att ladda genom laddarens plusklämma till batteriets pluspol och laddarens minusklämma
till batteriets minuspol, men jag vill helst hitta en jordpunkt i motorummet, men då visar laddaren "ERROR"
varhelst jag klämmer fast minusklämman (plåtrent förstås).
av dannesk
#1238447
Tidigare när jag använt klämmor på laddaren ansluter jag till plus på batteri och minus till övre motorfästet på vänster sida som Volvo också föreskriver. Vid fast montage med ringskor så använder jag den inringade skruven i bilden.

Visar laddaren "error" vid inkopplingen som du beskriver så är det nått vajsing med batteriet eller laddaren.
Bilagor
jordpunkt.jpg
jordpunkt.jpg (445.5 KiB) Visad 456 gånger
Användarvisningsbild
av chasba
#1238693
Jeg bruker denne plassering med stor suksess:
Jord.jpg
Jord.jpg (205.6 KiB) Visad 454 gånger
Dräneringen till panoramataket v90

Har för mig jag har sett här i forumet. […]

Har inget vinande ljud i min V60 T8 2022 eller i f[…]

Löste sig. Tydligen hade förre ägar[…]

Foliera mittkonsolen V60

hehe ja så är det, pengarna rinner iv&a[…]