Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Glorp
#1237960
Ny på forumet och nybliven Volvoägare (typ 15 år sedan förra Volvon)

Köpt en bil som i annonsen heter, ordagrant, Volvo XC70 II D4 AWD SPORT EDITION BE PRO. (2015)
Behöver hjälp att lära mig vad detta innebär i utrustningsnivå.
Säljaren pratade på om det ena och det andra och jag vet ju hur just min bil ser ut.
Och detta med Momentum vs. Summum är det en involverat i ovanstående beteckning?
Detta skulle i så fall inte vara en Summum för elmanövererad stol finns inte.
Finns det bilar som "bara" heter Sport edition men saknar BE och Pro?
Finns BE Pro utan sport edition?
Osv..
Sport edition innebär?
BE står det för Business Edition och vad innebär det?
Vad innebär PRO?

Jag får ju per automatik frågan "vad innebär det då?" om jag nämner annat än bara XC70 så .. kan ni hjälpa mig att reda ut detta?
Senast redigerad av 1 Glorp, redigerad totalt 0 gånger.
av Glorp
#1238021
Alexas skrev:Volvo XC70 - Bilia
PDF
https://www.bilia.se/siteassets/prislis ... _bilia.pdf
Tack! det var som att läsa facit, typ.
Men detta stämmer inte riktigt med min bil.
Utgår från PDF,en.
D4 AWD 181 HK = Kinetic.

Sedan kunde man då uppgradera till en kampanjbil och där återfinns Busines Edition samt en text som jag tolkar innebär att man uppgraderar från Kinetic till Momentum, att man får Teknikpaketet samt att man får Driver Support.

Business Edition går dessutom att uppgradera till Sport Edition samt till PRO-paketet. (ja även till Summum men detta gäller inte min bil)

Om jag då läser utrustningsnivå för Momentum utöver Kinetic så stämmer detta med min bil.

Sedan återfinns "Sportpaketet utöver Momentum". Är det = Sport Edition?
Stämmer också. (ex. svarta krominlägg)

Driver Support skulle ju ingå i Busines Edition men detta stämmer inte med min bil. Har inte den utrustningsnivån (men hade den utrustningen på min förra bil, en Opel- :evil: )

Vidare i PDF,en återfinns Klimatpaketet vilket jag också har men detta tycks ju ligga helt utanför ursprungsfrågan.

Till sist återfinns Teknik Paket Pro HP vilket också stämmer med min bil.

Så frågan måste då bli om jag verkligen har någon BE?
Enligt vad jag kommit fram till så skulle det i stället bli "Momentum Sport Edition Pro" :?:
av Glorp
#1238035
drbrain skrev:https://minvolvo.volvocars.se/

Skapa ett konto och lägg till din bil, där borde väl stå vilka paket som bilen har..
Konto hade jag ju redan :oops:
Står
Paket: Business Edition Pro, Klimatpaket med tidur
Modell: XC70 II D4 AWD SPORT EDITION BE PRO
Utrustningsnivå: Sport Edition

Men det ger ju inte riktigt svar på frågan ändå.. kvarstår ju vad Business Edition innehåller
Användarvisningsbild
av fjohan82
#1238045
Glorp skrev:
drbrain skrev:https://minvolvo.volvocars.se/

Skapa ett konto och lägg till din bil, där borde väl stå vilka paket som bilen har..
Konto hade jag ju redan :oops:
Står
Paket: Business Edition Pro, Klimatpaket med tidur
Modell: XC70 II D4 AWD SPORT EDITION BE PRO
Utrustningsnivå: Sport Edition

Men det ger ju inte riktigt svar på frågan ändå.. kvarstår ju vad Business Edition innehåller
Business Edition innehåller: Momentum, Teknikpaket och Driver Support.

Teknikpaket:
Digitalt kombiinstrument med 8” TFT skärm, Parkeringshjälp, bak, High Performance CD, 7” färgskärm

Driver Support:
Adaptiv farthållare ACC, Avståndskontroll (Distance Alert), Kollisionsvarnare med full autobroms,
Pedestrian/Bicycle Detection, Queue Assist-funktion i kombination med automatlåda, Driver Alert System, Aktivt helljus,
Driver Alert Control, Lane departure Warning, Trafikskyltsinformation, Forward Collision Warning,
Blis - Blind Spot information System.

Mometum utöver Kinetic:
Aktiva Xenonljus, Blank list runt sidorutorna, Elinfällbara backspeglar med markbelysning, Interiör stämningsbelysning med
valbart färgtema, Ljudanläggning High Performance med 5” färgskärm, Blåtandshandsfree för ficktelefon, Luftfördelningssymbol i
”genomlyst krom”, Läderklädd ratt med Silk metal inlägg, färganpassad, Läderklädd växelspaksknopp (man)
Mittkonsol med inlägg i Silk Metal, Panelinlägg: Crossed Aluminium, Regnsensor.

Dessutom är din bil Sport Edition:
Sportchassi & ratt, Läderklädsel, 18” fälgar Freja Black, R-Design pedaler & växelspak,
Mittkonsol & panelinlägg i aluminium, Högblankt svarta exterilra krominlägg
av Glorp
#1238065
fjohan82 skrev: Driver Support:
Adaptiv farthållare ACC, Avståndskontroll (Distance Alert), Kollisionsvarnare med full autobroms,
Pedestrian/Bicycle Detection, Queue Assist-funktion i kombination med automatlåda, Driver Alert System, Aktivt helljus,
Driver Alert Control, Lane departure Warning, Trafikskyltsinformation, Forward Collision Warning,
Blis - Blind Spot information System.
Mm. men det paketet har jag ju inte..
Så hur kan jag då ha BE?
Användarvisningsbild
av apersson850
#1238249
Ibland ändrade de dessutom mitt i årsmodellerna. Hade min 2012:a, med de utrustningspaket den nu har, varit tillverkad några månader senare hade den även haft taklucka. Då började det ingå i ett av paketen.
av Glorp
#1238251
William85 skrev:2014 ingick inte Driver Support i Business edition, det är inte så att den är 2014?
Beror ju på hur man "räknar". Tillverkad 2014 men modellåret är 2015.
Skulle ju vara svaret på frågan?
Går detta att verifiera?

OBS! Denna frågeställning avser ju (nu) bara att stilla min vetgirighet, enbart.

Superkort klipp men så här ser det ut f[…]

Hamnat i världens undergång. Ullared en[…]

@White , Så länge är det faktist […]

@White , Det är tillfredsställande ;-)[…]