- fre 09 mar 2018, 22:35
#1237848
Då va det dags att låta vår gamle XC70 D5 passera vidare till nästa ägare.
Förhållandevis höga ägarkostnader, och värre lär det väl bli med tanke på att det är en smutsig euro 4 diesel.
Jag har spanat in en Volvo V70 D4 -15 med VEA motorn och automatlåda. Vad bör jag tänka på? Finns det något särskilt att hålla utkik efter? Dyrbara serviceintervall? Den har rullat 7500 mil. Bilen köps från Volvohandlare och jag får den för 170 000 (inkommande bil).
Utrustningslistan är enligt nedan:
Volvo V70 D4 D4204T5 (Ice vit 614)
Automat AWTG-81 SC
Polestar-optimerad
Momentum
Driver support pkt
Lastpaket
Teknikpaket 7" HP
Klimatpaket VOC
Eluppvärmd framruta
Det jag saknar är dragkrok men det borde vara ganska lätt att montera själv.
Förhållandevis höga ägarkostnader, och värre lär det väl bli med tanke på att det är en smutsig euro 4 diesel.
Jag har spanat in en Volvo V70 D4 -15 med VEA motorn och automatlåda. Vad bör jag tänka på? Finns det något särskilt att hålla utkik efter? Dyrbara serviceintervall? Den har rullat 7500 mil. Bilen köps från Volvohandlare och jag får den för 170 000 (inkommande bil).
Utrustningslistan är enligt nedan:
Volvo V70 D4 D4204T5 (Ice vit 614)
Automat AWTG-81 SC
Polestar-optimerad
Momentum
Driver support pkt
Lastpaket
Teknikpaket 7" HP
Klimatpaket VOC
Eluppvärmd framruta
Det jag saknar är dragkrok men det borde vara ganska lätt att montera själv.