Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Alexas
#1237848
Då va det dags att låta vår gamle XC70 D5 passera vidare till nästa ägare.

Förhållandevis höga ägarkostnader, och värre lär det väl bli med tanke på att det är en smutsig euro 4 diesel.

Jag har spanat in en Volvo V70 D4 -15 med VEA motorn och automatlåda. Vad bör jag tänka på? Finns det något särskilt att hålla utkik efter? Dyrbara serviceintervall? Den har rullat 7500 mil. Bilen köps från Volvohandlare och jag får den för 170 000 (inkommande bil).

Utrustningslistan är enligt nedan:
Volvo V70 D4 D4204T5 (Ice vit 614)
Automat AWTG-81 SC
Polestar-optimerad
Momentum
Driver support pkt
Lastpaket
Teknikpaket 7" HP
Klimatpaket VOC
Eluppvärmd framruta

Det jag saknar är dragkrok men det borde vara ganska lätt att montera själv.
#1237850
Enda jag kom och tänka på är detta, EGR http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... &sk=t&sd=a
#1238334
Min har gått felfritt efter bytet av EGR kylare och tempgivare nu peppar peppar, är uppe i 8300 mil vilken dag som helst. Men utöver egrproblem så är det nog inga större bekymmer. Jag tycker motorn går riktigt fint och automatlådan växlar kanon. Spolade min låda när bilen gått runt 7-7500 mil nånting, mest för att det känns bra och vill ha bra ordning på grejerna. Va kanske inte nödvändigt men ska ju ha bilen tills den gått 25-30K mil så vill att den ska rulla så problemfritt de går. Brukar även byta motorolja mellan ordinarie service vid runt 1500 mil.
Bältesvarnare

Är väl bara på passagerarsäte[…]

Just det, tillägg… Kollade EGR bö[…]

Brainys V60

Hej. Ni som känner mig från för[…]

Vi som beställt nya XC60

När beställde du? Jag lade f&o[…]