Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av MarcusJ
#1237830
Mina föräldrars V70 2,4D Momentum -10 kommer att lösas in av förs.bolaget (Volvia) efter en totalskada igår. Farsan blev tvungen att väja för en bil som svängde ut precis framför honom på motorvägen Rv40 innan han skulle köra om en långtradare. Det hela slutade rätt in i bakändan på containertrailern, tack och lov för underkörningsskydd på lastbilar och bor-stål i A-stolparna...

Har försökt kolla upp marknadsvärdet på bilen, men det är lite svårt tycker jag.
2,4D 175 Hk, automat.
Momentum med Teknik- och Hgv-paket, metalliclack, avtagbart drag.
20.000 mil, fullservad, kamremmen bytt i tid, servad och besiktad i januari. Nästan nya dubbdäck på 17"-fälgar, nya sommardäck.

Finns mängder med Momentum på Blocket, men lyckas inte hitta några med Teknik- och Hgv-paket också. Vad är ett rimligt marknadsvärde?
Användarvisningsbild
av StefanN
#1237831
Paketen gör ju max nån tusenlapp på en gammal bil. Att kamrem är bytt och bilen bes gör ju absolut inget utan det är ju bara så det ska va.
75-85k
Användarvisningsbild
av MarcusJ
#1238088
Och priserna på Blocket verkar indikera 80-90.000 kr.
Får väl se vad Volvia säger.
Användarvisningsbild
av Derank
#1238089
Volvia kollar värderingssiterna och blocket och det är de priset du kommer få, jag gissar på att du kommer få ett bud på ca 82k Volvia betalar aldrig dårligt. Sommardäcken skickar du ju inte med.
Användarvisningsbild
av Variosboy
#1238106
MarcusJ skrev:Och priserna på Blocket verkar indikera 80-90.000 kr.
Får väl se vad Volvia säger.
Bilpriser avser genomförda affärer medan blocket ju faktiskt bara är osålda bilar.
Användarvisningsbild
av Derank
#1238163
Variosboy skrev:
MarcusJ skrev:Och priserna på Blocket verkar indikera 80-90.000 kr.
Får väl se vad Volvia säger.
Bilpriser avser genomförda affärer medan blocket ju faktiskt bara är osålda bilar.
Bilprise har ju ingen aning om vad slutpriset blir.

Skickat från min galaxy s12 via Tapatalk
av volvofantast
#1238170
Derank skrev:
Variosboy skrev:
MarcusJ skrev:Och priserna på Blocket verkar indikera 80-90.000 kr.
Får väl se vad Volvia säger.
Bilpriser avser genomförda affärer medan blocket ju faktiskt bara är osålda bilar.
Bilprise har ju ingen aning om vad slutpriset blir.

Skickat från min galaxy s12 via Tapatalk
Inte ifrån privat affärer, men ifrån handlare kanske?
av Lövet
#1238210
82k för en 2010 2.4d skulle i alla fall jag aldrig betala. Det får man en nyare D3 för. Dock ska man ju få ersättning för vad det kostar att köpa motsvarande bil i BILHANDELN, inte privat där snåla människor som jag mestadels handlar ;-)
av Desmodue
#1238348
Vi gick med i Motormännen när vi blev påkörda en gång och då hade försäkringsbolaget först värderat bilen ganska lågt.
Motormännen gick in med en oberoende värderingsman och vi fick upp värdet en hel del. Klart värt medlemskostnaden.

Jag syftar på resonemanget som somliga sl&a[…]

Kan det vara fel på vevaxelgivaren? Lå[…]

Först måste du ta bort den beiga plaste[…]

Tänk den dag det kunde bli så att bilti[…]