Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1232982
Har du dom dåliga lite platta munstyckena, så kan du prova att byta ut till gamla hederliga munstycken med 2 strålar. Detta var den första åtgärden som gjordes på min bil när den var ny och jag har inte haft några problem med munstyckena sedan dess. Annars kan det väl vara allt från täppta munstycken till igensatta slangar o dålig pump.
#1233002
En kompis har också en V70 från 2010 med samma problem. Vi bytte hans spolarpump men ingen skillnad, vi drog även om slangarna och försökte blåsa rent munstyckena utan framgång. Nästa steg blir att byta munstyckena helt för hans del.
#1233019
Jag fick sämre och sämre spolartryck på min V70 och då visade sig att jag hade fått läckage i små,små hål i slangen vid böjen bakom motorhuvsfästet på förarsidan så spolarvätskan dimmade ut ur slangen och rann ut i skärmen. Jag lindade slangen rejält med vulktejp och då vart det bra och även skydd för framtida slitage.
#1233038
apersson850 skrev:Det går att rikta munstyckena också, om det är så enkelt att de bara pekar för lågt.
Men bara om det är modellen med strålar, dimmvarianten är låst. Största orsaken till att jag bytte till strålar, och uppgraderade till uppvärmda samtidigt ^^
740 generator laddar dålig

Har en 740 gle med b230e som laddar dåligt […]

Associationsleken, är ni med? ;-P

Disney

Har inte kollat nu och vet inte dom tidigare d&ari[…]

Byte till sommarhjul med nya däck på. P[…]