Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av volvofantast
#1232429
Ja det är en 2009 som jag eventuellt ävetuellt är spekulant på, åker runt i en liten kia ceed halvkombi som andra bil idag så det måste väl bara bli bättre både komfort och ljudmässigt?
Senast redigerad av 1 volvofantast, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av SvenB
#1232432
least skrev: Sluta vara så på hugget.
:-)-)
Användarvisningsbild
av frasse4
#1232444
Handlar väl inte så mycket om antal hästar vid maxvarv, mer att det känns ganska omodernt att köpa en förbränningsmotor utan turbo idag. Man behöver ju inte köra ju inte runt som en biltjuv, men när man trampar till på gasen vid låga varv (där man normalt ligger) har man ju 3 gånger högre effekt i en turbobil och slipper växla som en galningar...
av Rådlös
#1232487
Dannesk, du kan ha rätt i det att om man vill ha en "sportigare" bil, så skall man naturligtvis välja det. Vill man det, men ändå köper en 2.0F så är man ju ständigt missnöjd med sin bil om man inte har förmågan att ändra åsikt ganska markant och på kort tid. Detta är ju en mänsklig egenskap som dessvärre inte är så vanligt förekommande. Nu tänker jag inte på just det här bilspekulerandet utan i lite mer allmänna sammanhang. Blivande politiker t.ex borde tvingas gå kurs i detta och även tvingas redovisa att dom har lyssnat på opinionen och ändrat tokiga beslut.

Men, det finns en annan sak som jag vill påpeka. Jag har snart haft min 2.0F i åtta år. Jag är mer störd av väg- och däckljudet än av motorljudet. Det hörs mer än motorn. Och jag kör ändå på Michelin Energy sommartid. Dessutom har jag sådant tjockare och ljuddämpande glas i sidorutorna. Det heter något särskilt på Volvospråk? Hade man haft mätutrustning så hade man direkt kunnat visa detta med vägljud och dålig asfalt. Det hörs tydligt om det är ny eller gammal sliten asfalt. Ett tips till Vägverket. (Är det dom som heter Svevia i dag?)
Jag kör mer än det dubbla om året som TS har tänkt sig, 500 mil om året. Ändå är jag nöjd med min bil. Och ännu mer, jag kör alltid på E85! Jag har aldrig tankat något annat i den bilen.
av jpennerb
#1232506
Som en andrabil är den suverän. Billig skatt, försäkring, service. Slår alla normala småbilar som brukar agera andrabil. Komfort och utrymme är också på topp! Skit samma motorn är lite klen o surrig, för vilken normala andrabil är inte det?
av reimorutnik
#1233304
Enligt mig själv så tycker jag att en 2.0f inte är så tokig. Har ägt min nu lite över 2 år å gott som en klocka. Tagit mig från A till B, med släp å utan släp. Så för en ikke kräsen person så duger den gott å väl.

Fjållträsk

Montering av hardwire-kittet till nya dashcamen, t[…]

Fungerar låset? Kolla sladdarna mellan lucka[…]

Kan det vara någon glapp eller något[…]