Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Andreaskjork
#1231634
Hej.
Äger en Volvo V70 d4 2016.

Fick problem med bagageluckan idag. Jag kan inte öppna den.
När jag försöker öppna så blinkar bakljusen 2-3 gånger och inget mer. Under körning varnar den till en början att bagageluckan är öppen men det försvinner efter ett tag, tills jag bromsar. Då uppkommer felet och inforutan vid hastighetsmätaren blinkar, mellan bagageluckan öppen och normalläge.

Vad kan det vara?
av Andreaskjork
#1231716
StefanN skrev:Kan va fel på elektriska låset eller jordfel. Fungerar torkaren som den ska?
Nej. Provade precis. Långsam och stannar mitt på rutan. Efter en stund åkte den tillbaka till ursprungsläget
Användarvisningsbild
av StefanN
#1231718
Jordfel då. Nödöppna inifrån och dra en kabel från högra sidan av värmeslingorna till bulten vid lyset i taket sen fungerar allt som det ska.
av Andreaskjork
#1231723
StefanN skrev:Jordfel då. Nödöppna inifrån och dra en kabel från högra sidan av värmeslingorna till bulten vid lyset i taket sen fungerar allt som det ska.
Efter jag provat torkaren så går det nu att öppna ???

Dock fungerar inte motorn. Jag får öppna och stänga manuellt. Mycket märkligt.
Användarvisningsbild
av apersson850
#1231836
Vilket kanske gör det lättare att stå ut med att man inte kommer in där bak, men får inte sladden att bli helare än den var när det var kallt.

I dag och i dag men v70 D5 2010'an har ståt[…]

Köpråd V60 etanol

@AnnaHelena , Både och, har den fått […]

Bruten fjäder framvagn

Vanligt med brusten vänster fjäder p&ari[…]

Vindrutetorkarmotor

Jag har vdb länken förut, men här[…]