Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Mjölby
#1231491
Hej.

Jag har problem med att både Android-appen och sidan "Min Volvo" visar att bilen har fönster öppna fast så inte är fallet.

Det har varit så i ett par veckor nu. Har självklart kontrollerat fönster och dörrar så det är stängt. Hissat upp och ner alla rutorna, men inget avhjälper detta felet.

Någon som har tips ang detta?

Appen visar att förardörrens fönster är öppet, på datorn står det bara generellt att fönster är öppet.

/ Henrik
av Rosemax
#1231530
Brukar också få sådär ibland, dock inte över en så pass lång period.

Då brukar det hjälpa att låsa bilen via appen (trots att bilen alltså är låst).

Har On Call i övrigt kontakt med bilen? Kan du tex starta motorn eller värmaren via appen?


Sent from my iPhone using Tapatalk
Användarvisningsbild
av apersson850
#1231533
Har du kalibrerat fönsterhissarna sedan bilen var strömlös senast? Annars brukar det inte fungera.
Användarvisningsbild
av Magnus-B
#1231536
Jag har åckså haft problem med detta senaste dagarna både öppet fönster och olåst.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
av Mjölby
#1231546
Rosemax skrev:Brukar också få sådär ibland, dock inte över en så pass lång period.

Då brukar det hjälpa att låsa bilen via appen (trots att bilen alltså är låst).

Har On Call i övrigt kontakt med bilen? Kan du tex starta motorn eller värmaren via appen?


Sent from my iPhone using Tapatalk
Har kontakt med bilen. Kan starta värmaren och har provat att låsa/låsa upp.
av Mjölby
#1231548
apersson850 skrev:Har du kalibrerat fönsterhissarna sedan bilen var strömlös senast? Annars brukar det inte fungera.
Hur gör man det? . Bilen har nyligen varit inne på. 2-års service . Kanske dom har brutit strömmen då?
Användarvisningsbild
av apersson850
#1231566
Fullt möjligt. Eller laddat programvara som skapar samma förhållande. Det har hänt mig.
Kolla om det går att köra upp alla rutorna automatiskt, genom att lyfta knapparna till andra snäppet. Går det är det inte det här som är problemet. Annars behövs kalibreringen.
För att kalibrera kör du till toppläget manuellt, släpper knappen en halv sekund och drar den hela vägen upp igen i ytterligare en halv sekund. Sen är det klart.
av ChristerN
#1231569
När jag loggar in i/öppnar OnCall appen (Apple) brukar den signalera att flera fönster är öppna eller bilen olåst men om man låter den "läsa" en stund visar den allt stängt/låst.
Har du testat att vänta en stund med appen öppen? För mig tar det ofta ca 5-8 sek.
av dannesk
#1231571
ChristerN skrev:När jag loggar in i/öppnar OnCall appen (Apple) brukar den signalera att flera fönster är öppna eller bilen olåst men om man låter den "läsa" en stund visar den allt stängt/låst.
Har du testat att vänta en stund med appen öppen? För mig tar det ofta ca 5-8 sek.
Samma händer mig också ibland, försvinner efter några sekunder. Oftast när man haft bakluckan öppen en längre tid när man lastat så varnar den för öppen baklucka.
Användarvisningsbild
av apersson850
#1231584
Det beror på att bilen levererar status en stund efter det att man stannade. Står man fortfarande med öppna dörrar då är det också det första man ser i appen. Men det är inte så vanligt att man stannar med öppna rutor, så detta är nog något annat.

Yttertemperaturen har stor inverkan hur mång[…]

Bältesvarnare

Det är en 850 från 96.

Haha, ok.. jeg er ikke alene. Her ser jeg at n&osl[…]

12,7 är det i ett fulladat batteri., 12,4 ca,[…]