Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Hans995
#1231318
VolvoB20 skrev:
Hans995 skrev:Snor tråden lite, sitter ett EFB batteri i min bil och skall så vara enligt "världens minst lästa bok".
Är det ok att sätta in ett AGM batteri istället? Biltema har ett som passar i mått och Ah. (Min fru kör värmaren lite länge och kör lite kortare sträckor.)
2016 D3 VEA Manuell.
AGM är ju bättre och tåligare än EFB så det ska ju vara en fördel , är ditt batteri redan slut ? Jag undrar hur länge batteriet håller igentligen, jag har inte bytt än på min -13
Nej! Trodde det men körde en återställning med min Ctek, verkar funka lite bättre nu. Ändå nyfiken på om man kunde byta sort eller om det var något som kunde krångla. Min förra V70, en 2007 som jag hade i 10 år, där satt orginalbatteriet kvar när jag sålde. Hade dock ingen värmare som sög musten ur det med jämna mellanrum. :)
Användarvisningsbild
av apersson850
#1231334
Jag har bytt rätt tidigt i min 2012:a. Det andra batteriet har varat längre. Hur länge vet jag inte än.
av Rådlös
#1231338
Om någon är intresserad av statistik på batteriers ålder, så lät jag byta i november i min V70 2.0F -08. Det batteriet blev 10 år och 2 veckor. Se det som ett riktvärde.
Användarvisningsbild
av LeifA
#1231479
Klimatet spelar också in,norra Sverige får byta oftare än i södra.
Kylan gör mycket och sedan behöver vi använda laddare oftare än vad vi tror.

Nya E-klass AllTerrain kanske? Ja jag gick fr&ar[…]

Weber 32dir på en b20

Har du en B20B ska det sitta dubbla SU, annars &au[…]

Jag syftar på resonemanget som somliga sl&a[…]

Kan det vara fel på vevaxelgivaren? Lå[…]