Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av StefanN
#1229903
3 av dom 411 som finns i sverige är till salu just nu och ingen av dom är nån höjdare, ska du dessutom lägga in Executive i detta kan du nog få sitta och vänta ett tag.
av callahan
#1229938
Missade en v8 -10 innan jul men det var lite i tidigaste laget då att slå till.
Efter ha läst denna text så verkar dom smugit in en hel del ändringar från 09.
http://egmont-media.s3-website-eu-west- ... 101108.pdf
Och som sagt har ju inte bråttom än i alla fall. :lol:
Vad gäller T6 så verkar den nästan mer ovanlig än V8.
Hittat denna men.
https://www.blocket.se/vastmanland/Volv ... ?ca=13&w=3
Hur svårt/dyrt är det att byta ratt på dom vägrar köra med en ljus ratt det är nog enda kravet jag har vad gäller utrustning.
av Schmoyoho
#1230026
V8 i all ära men om en T6 2014 är inom din budget så är nog valet en no-brainer, inte minst för alla facelift-ändringar som 2014 medförde. Det är ju uppenbarligen och ofrånkomligen "inte en V8" men det är ju inte så att man på något sätt blir besviken. Och stirrar man sig blind på siffror kan jag också meddela att samma motor i en XC70 slår min V8 till 100km/h med ganska stor marginal, trots att den på pappret är långsammare.

Angående någon sorts ansiktslyft 2009 tror jag man syftar på årsmodell 2010 om jag inte minns fel. Lite kromlister utvändigt som blev standard, ny grill, nytt utseende på Volvo-emblemet och man införde också metallkrams på ratten. Ingenting som jag skulle lägga någon vikt på vid bilköpet, allt går att eftermontera.
av callahan
#1230029
Har ju leasingbilen till aug så har ju inte bråttom.
Men visst den T6 lockar riktigt mycket.
Gillar ju den vita färgen och med ett par 19" BOR fälgar så kommer den bli grym.
Men har fått för mig att om jag hittar en fin V8 att den kommer behålla värdet mer.
Och 0-100 är inte det som är viktigast om än ganska roligt.
Sen de klart så kan man ju alltid massera en T6 lite till vilket säkert inte gör den tråkigare.
Körde en V60 T6 med polestar chip och avgassystem satan va gött den gick. :)
av least
#1230047
Schmoyoho skrev:V8 i all ära men om en T6 2014 är inom din budget så är nog valet en no-brainer, inte minst för alla facelift-ändringar som 2014 medförde. Det är ju uppenbarligen och ofrånkomligen "inte en V8" men det är ju inte så att man på något sätt blir besviken. Och stirrar man sig blind på siffror kan jag också meddela att samma motor i en XC70 slår min V8 till 100km/h med ganska stor marginal, trots att den på pappret är långsammare.
Absolut, en T6 med turbo kommer att klå en V8 varje dag. Men vridet som alltid finns tillgängligt i en V8 är inte att förakta heller. :D
av Schmoyoho
#1230327
Bättre vet jag inte men förmodligen lättare att hitta någon bra bil. Mitt intryck är iallafall att det såldes många fler T6:or i 60-serien än V70/S80/XC70.

Ja, generellt sett kan det vara lättare at pr[…]

har du läst av elen till pedalen och inte upp[…]

Hade liknande på min för massa år[…]

Liten uppdatering, stressade lite i lördags […]