Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1225750
Har en V70 MY15 - dvs första årsmodellen med Sensus, eller iSensus eller vad det nu heter.

När man sätter i en USB med musik så indexeras ju låtarna för att man ska kunna navigera på Artist, Album etc. När man lägger till filer på USB-minnet och sätter i det på nytt omindexeras det och tyvärr uppstår då dubletter av den musik som redan fanns där. Det är alltså inte dubletter på USB-minnet utan systemet indexerar samma filer på nytt så att det blir dubletter, tripletter osv.

Att formatera minnet och kopiera dit filerna på nytt hjälpte tyvärr inte.

Är det någon som vet ifall man kan rensa den här indexeringen?
#1225802
Stämmer. 2012 var första årsmodellen med Sensus. Den nyare variant av detta infotainmentsystem som kom på V70 med årsmodell -15 kallas Sensus Connect och innebär främst att systemet har möjlighet till Internetanslutning.

Jag har tyvärr ingen erfarenhet av det indexeringsproblem TS pekar på. Det skulle möjligen kunna vara en bugg som rättats till via någon mjukvaruuppdatering vid det här laget. Volvo ÅF vet kanske säkrare besked om huruvida det här problemet redan är känt och åtgärdat.

Det jag säkert vet är att det kommit flera uppdateringar i syfte att korrigera buggar i Sensus Connect. Jag har av det skälet fått min egen V70 -15 uppdaterad vid två tillfällen, första gången för att åtgärda ett problem med ljudbortfall vid stark utomhuskyla och andra gången för att åtgärda problem med ljudet (främst volymsvängningar) vid användning av handsfree med vissa telefoner (nyare iPhone).

Mja, V70in har jag haft i 12 år så n&a[…]

Finns backventil på Biltema för en dryg[…]

Jag tror jag har fattat hur det fungerar, ni f&ari[…]

Volvo V50 "Mr White"

Tjusigt med mätartavlorna! 8-) Tackar s&[…]