Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av svergie2
#1225518
LeifA skrev:
Rådlös skrev:LeifA: Hur långt har du kört på etanol?
Inget. Jag jobbar på bilverkstad så jag vet att det är problem etanol.
Ja det är klart, där får man ju bara vara med om när grejerna har gått galet! :)

Skickat från min Galaxy S8+ via Tapatalk
Användarvisningsbild
av Micce1980
#1225519
LeifA skrev:
Rådlös skrev:LeifA: Hur långt har du kört på etanol?
Inget. Jag jobbar på bilverkstad så jag vet att det är problem etanol.
Kanske har du rätt, kanske har du fel. Men påståendet är ju som att säga, köp inte hus det blir bara problem, varför undrar någon, jo jag bor i hus så jag vet att det blir problem... :wink:

Skriv gärna vad det är du upplevt och lärt dig :-)-)

För min del så kan jag så vitt jag vet tanka etanol då samtliga spridarna bytts mot bättre. Trist att det skulle bli så då det är till etanolens nackdel men detta har hänt folk med samma motor som kört uteslutande på bensin.
Användarvisningsbild
av SvenB
#1225559
LeifA skrev:
Rådlös skrev:LeifA: Hur långt har du kört på etanol?
Inget. Jag jobbar på bilverkstad så jag vet att det är problem etanol.
Men frågan är, blir det mer problem med etanolbilar. Och i sådana fall, är det bilar som växelkört etanol/bensin, eller är det alla? Jag jobbar inte på verkstad men har avverkat många mil/bilar som körts på alla bränslen som funnits de senaste 50 åren, 35 av dom i taxi. El undantaget, det är ju inget bränsle. De enda bilar som haft spridarproblem har haft dieselmotorer. Du får ursäkta men är det inte lätt att skylla på etanol om det uppstår problem, bara för att det "ligger i tiden" att göra det? :|
Användarvisningsbild
av Steffe3
#1225569
Närmar mig 10000 mil (som ägare, totalt 24000) på drygt 3 år, så gott som enbart E85. Körde bensin i början eftersom jag gick på skrämselpropagandan först, men efter flera kommentarer här så gick jag över till det helt.

Enda gången jag har haft startproblem var förra vintern, och det var batteriets fel.

Det där är bara lurendrejeri. Är sy[…]

Make dating stress-free and enjoyable with the bes[…]

Dåliga lödningar i LSM (ligt switch mod[…]

Volvo v60 2022 plåtskada

Ja men precis, det är ingen färg lä[…]