Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Rolle85
#1231319
Nu har jag dragit ut en bild från Vida. På bilden syns hjulen för vevaxeln, remspännaren, ac, styrservo och generator. Finns ingen styrrulle..?
Bilagor
4.png
4.png (89.51 KiB) Visad 1499 gånger
av Rolle85
#1231321
pratade nu också med Volvobil och de sa att denna motor har ingen löprulle på utsidan, de fanns dock löprullar som kamremmen löper på men dessa byttes vid 18000 mila servicen....
av least
#1231328
Ett tips i all välmening (jag tror inte du hittar källan då du bytt det som du kan byta.):
Lämna in för felsökning och ta beslut efter det.
av Rolle85
#1231378
hmm va synd...fasiken, jag som trodde någon annan hade haft samma ljud på sin 2,5 FT !
Användarvisningsbild
av Steffe3
#1231383
Nog för att den här lite läskiga ljud för sig, men det där har jag inte hört. Tyvärr (i ett "hjälpa dig"- sammanhang, för det där lät inte bra)
av Rolle85
#1231430
De försvinner som sagt när man lagt i drive o kör iväg..

Nån som har en bild på var man drar åt grenröret på denna motormodell? VIDA visar inget, verkar vara korrupt på just den bilden tyvärr.
av least
#1231495
Grenröret tror inte jag är orsaken, då skulle det låta även när du lägger i D.
Och då till och med mer eller annorlunda.

Ljudet på filmen låter som ett kasst lager i något som roterar, och när belastningen på remmen ökar, så tystnar lagret.

Har inget vinande ljud i min V60 T8 2022 eller i f[…]

Foliera mittkonsolen V60

hehe ja så är det, pengarna rinner iv&a[…]

Testade bakluckan på min -99'an med biltemas[…]

Hylsan i vinkel vx

Hm låter som man måste plocka ner l&a[…]