Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av mbc
#1232089
relaterad skrev:Jag har en XC70 -13, chansen är hyfsad som jag förstår det att det kan gå bara genom att byta cluster? Från en hyfsad snarlik modell.
Jag har en my13 v70, jag var hos skroten här hemma och provade 5st instrument, alla dom hade inne.
Ingen funkade...
Läser man på swedespeed ska det funka men enligt vesper funkar bara my12 utan adapter.
Användarvisningsbild
av relaterad
#1232205
mbc skrev:Jag har en my13 v70, jag var hos skroten här hemma och provade 5st instrument, alla dom hade inne.
Ingen funkade...
Läser man på swedespeed ska det funka men enligt vesper funkar bara my12 utan adapter.
Det var tråkigt att höra, är aningen mastigt med i runda slängar 8 tusen spänn för detta. 5 tusen för vesperdonglen och 3-3,5 tusen för instrumentet.
Jaja, jag får se vad jag gör.
Användarvisningsbild
av apersson850
#1232241
Min 2012:a, som ju har traditionella instrument, tillåter att jag ställer klockan både med vredet i instrumentpanelen och via menysystemet i Sensus.
I den nyare, från 2016, är det nog bara i Sensus. Men den kan ställa in tiden själv, så det behöver man inte pilla med.
av Joakim6945
#1243883
Tjena. Nu har jag installerat en ny DIM/TFT i min 2013 S80 med modulen from Vesper Volvo i Ryssland. Allt funkar UTOM bränsle nivå mätaren. Är det någon annan som haft samma fel?

Min bil är en 3.2 Aut bensin FwD. Nya TFT/DIM:en kommer ur en 2014 S80 D2 aut diesel FwD.

Finns det någon som har en gissning på vad mitt problem kan vara?

Tacksam för svar!

Jocke
av mbc
#1244067
Joakim6945 skrev: tor 12 apr 2018, 20:54 Tjena. Nu har jag installerat en ny DIM/TFT i min 2013 S80 med modulen from Vesper Volvo i Ryssland. Allt funkar UTOM bränsle nivå mätaren. Är det någon annan som haft samma fel?

Min bil är en 3.2 Aut bensin FwD. Nya TFT/DIM:en kommer ur en 2014 S80 D2 aut diesel FwD.

Finns det någon som har en gissning på vad mitt problem kan vara?

Tacksam för svar!

Jocke
Det skiljer på bränslegivaren diesel vs bensin?
Nu gissar jag bara men du ville ju ha gissningar.
Bästa är nog att kontakta vesper och fråga, dom bör ju veta.
av Joakim6945
#1244073
Ja exakt. Det måste vara något med det. Dom sa att dom skulle kolla up det men nu har jag inte hört från dom på några dagar. Hoppas dom är sjysta och hjälper mig med det. Jag skulle tänka mig att skicka tft:en till Sverige eller Ryssland för omprogrammering, men jag har inte hört svar på det förslaget heller.
av Uninium
#1244077
När jag provade ett mätarhus från en diesel i min S60 bensinare så gick tank mätaren tvärtom, vid full tank visade den tomt.

Jag har ett mätarhus som jag har skickat till Vesper i Ryssland för att byta till svenska i den då mitt hade kinesiska. Fick ett kollinummer i början av april som änsålänge inte ger ett tecken på liv.

Skickade ett meddelande till han igår om det är rätt kollinummer, men har inte hört något ännu.


Edit:Använder inte Vespers modul..
av Joakim6945
#1244080
Ja okej. Jag fick just kontakt med dom. Inget svar på vad orsaken kunde vara dock, men att jag kunde skicka till dem för omprogrammering till en kostnad av 500 EURO. Sitter och väger på det lite nu. Jag kan ju se bränsle nivå via appen på mobben så, jag skulle ju klara mig.

Min TFT är också på Svenska (även fast jag bor i USA) så det gillar jag ju. Hittar jag en har i staterna så får jag ju engelska istället. Vad skulle du/ni göra?

Förresten så skulle jag gissa att de skickar grejerna med EMS: Det nummret är ite att lita på. Grejerna kommer fram bara utan att det uppdateras på EMS många gånger. Å andra sidan tog det 2 veckor för Posten i Moskva att ens få iväg mitt paket.
  • 1
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 23
Om kriget kommer...

Visst, när vägarna blir förstö[…]

Har förberett med att beställa mjuka mat[…]

På min 745-a hade socklarna till varselljus […]

2 nya sommardäck fram 2 till på plats […]