Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av matte75
#1225956
Uninium skrev:Monterade ett tft mätarhus idag. Att inte växelväljaren och förbrukning skulle funka visste jag,men det kan jag samtidigt vara utan så länge bränslemätaren funkar.

Men och ett stort men,texten är på kinesiska. Köpte huset av JB skroten..

Kan ju vara en fördel att kunna läsa också BildBildBild
Vilken årsmodell kom det ifrån?
av Uninium
#1225960
matte75 skrev:
Uninium skrev:Monterade ett tft mätarhus idag. Att inte växelväljaren och förbrukning skulle funka visste jag,men det kan jag samtidigt vara utan så länge bränslemätaren funkar.

Men och ett stort men,texten är på kinesiska. Köpte huset av JB skroten..

Kan ju vara en fördel att kunna läsa också BildBildBild
Vilken årsmodell kom det ifrån?
2014 v60 2.0t om det inte stog feli deras annons.
av andersuw
#1225975
På min V70 -15 som har TFT-DIM från fabrik styrs språket i instrumentet av det språk man generellt valt för infotainmentsystemet via menysystemet. Vet inte hur det här är tänkt att fungera på äldre bilar men det kan ju vara att signalen för valt språk i det fallet inte når fram till TFT-DIMen som det är tänkt.
Användarvisningsbild
av Micce1980
#1225984
Uninium skrev:2014 v60 2.0t om det inte stog feli deras annons.
V60 2.0T fanns väl bara som MY11? Kanske menade de T5
av Uninium
#1225990
Kanske får leva med kinesiskan, provade att ändra språk i bilens system i förhoppning att det spökade ihop med huset. Men icke..

Men jag har nu iallafall fått igång växelväljaren och förbrukning genom att skarva in mig på obd kablaget. Bild
av matte75
#1226021
Uninium skrev:Kanske får leva med kinesiskan, provade att ändra språk i bilens system i förhoppning att det spökade ihop med huset. Men icke..

Men jag har nu iallafall fått igång växelväljaren och förbrukning genom att skarva in mig på obd kablaget. Bild

Vad använde du dig för sorts skarvklämmor när du skarvade dig in på obd-kablaget?
av Uninium
#1226025
matte75 skrev:
Uninium skrev:Kanske får leva med kinesiskan, provade att ändra språk i bilens system i förhoppning att det spökade ihop med huset. Men icke..

Men jag har nu iallafall fått igång växelväljaren och förbrukning genom att skarva in mig på obd kablaget. Bild

Vad använde du dig för sorts skarvklämmor när du skarvade dig in på obd-kablaget?
Det man inte ska använda, strömtjuv.
Nu var jag ivrig att det skulle funka, förmodligen så löder jag det när sommaren kommer.
av daekol
#1226070
Känns ju bra att man ändå kanske kan komma ganska billigt undan nu då. Lite trist med språket dock. Men det skall väl gå att lösa på nåt sätt. Finns det elschema för just obd-uttaget nånstans? Bra att veta vad som signalerar förbrukning och växelläge. :)
av least
#1226107
ODB-uttaget har runt 4 anslutningar totalt. Förbrukning och växelläge signaleras som meddelanden på bus-nätet. Inga enskilda kablar att koppla sig på.
av Schmoyoho
#1226120
Hör av dig till JB och säg att instrumentet är på kinesiska, det borde ju inte vara några problem att göra en retur. Går kanske att ladda mjukvara annars, DIM:arna verkar ju kommunicera som vanligt med VIDA och artikelnumret på mjukvaran för applikation svenska är detsamma över årsmodellerna, oavsett typ av DIM. Men det är ju inte säkert det fungerar ändå och dessutom är mjukvaror i regel ganska dyra när man räknar in att de tar betalt för verkstadsbesöket i sig också, kontra returfrakten för ditt kinesiska instrument på typ en hundralapp.
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 23

V70N 2004 2,4 140hk. Nybytt kamaxelgivare, bilen g[…]

Hej! Vill ha tips på billig och bra Bilverks[…]

S/V60 Polestar utan taklucka

Man ska inte förakta 4an. Är ju rappare[…]

Fick samma svar från Volvo Sverige. B[…]