Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av drbrain
#1227316
JonasElander skrev:Verkar som om ni har fått det att fungera nu? (Jag har stalkat tråden ett tag nu..)

Men det är ryssen som gäller då?
V70 -automat -2012

Då är det bara att beställa alltså? ;)
Nja.. Jag har ingen modul utan köpte bara ett mätarhus.
Och nöjer du dig med att eco/power-visarna inte fungerar så behövs ingen modul från Vesper.
Vill du däremot att ALLT fungerar så är det modulen som gäller i dagsläget..
av Schmoyoho
#1227328
apersson850 skrev:Jag fick det att fungera i lördags. Men lat som jag är köpte jag en XC70 2016, för den har displayen från början... :D
Snabbaste sättet att facelifta en XC70: byt XC70. Tack till dagens tipsare, vi skickar två biobiljetter :) (Personligen lite besviken på att det inte blev någon naturlig död vid 50000 mil som för din 854 då jag gillar all historier jag fått höra om den bilen)
av Uninium
#1227342
Fick nya DIM idag, nu är det svenska men fick ett från en diesel bil D5204T7 och ja mätaren skriker och visar rött trots full tank.. Tröttsamt
av Uninium
#1227350
Schmoyoho skrev:Vad är det för donatorbil och drivlina?
Vet ej, står bara Volvo V60 och D5204T7 på deras lagerlapp. Inget chassinummer etc så man kan kolla.
Användarvisningsbild
av apersson850
#1227351
Schmoyoho skrev:
apersson850 skrev:Jag fick det att fungera i lördags. Men lat som jag är köpte jag en XC70 2016, för den har displayen från början... :D
Snabbaste sättet att facelifta en XC70: byt XC70. Tack till dagens tipsare, vi skickar två biobiljetter :) (Personligen lite besviken på att det inte blev någon naturlig död vid 50000 mil som för din 854 då jag gillar all historier jag fått höra om den bilen)
Det vet vi inte än. Jag har inte bytt, bara köpt en till. Den "gamla" XC70:n är ju bara påbörjad. 24000-milaservice nästa vecka.
av Uninium
#1227792
Fick mitt 3e DIM idag och denna gång från en V70 T4 men icke, det tänder inte ens upp. Varför kunde inte första DIM varit på svenska..

Tror fan jag kör vidare med kineshuset, man vet ju ändå vad symbolerna i färddator betyder.

Och kommer det upp nått konstigt meddelande så får jag översätta med mobilen, eller så köper jag en adapter av ryssen.

Var också in på Volvo och frågade om dom kunde lägga in svenska om dom får mätarhuset löst, men det går inte.
Användarvisningsbild
av apersson850
#1229074
Efter att nu ha åkt XC70 med TFT-skärm i hundra mil, som omväxling till min "gamle" med vanliga instrument, så kan jag konstatera att det är inte värt något jobb att byta till skärmen om man har det vanliga instrumentet. Så mycket roligare var det inte.
av Uninium
#1229082
apersson850 skrev:Efter att nu ha åkt XC70 med TFT-skärm i hundra mil, som omväxling till min "gamle" med vanliga instrument, så kan jag konstatera att det är inte värt något jobb att byta till skärmen om man har det vanliga instrumentet. Så mycket roligare var det inte.
Alla är vi olika,jag tyckte det vart ett lyft. Monterade tillbaka gamla en sväng och fick Flashbacks till tiden man körde 240 Bild
Användarvisningsbild
av apersson850
#1229112
Visst är vi olika. Det var därför jag redovisade min åsikt, efter att nu noga ha utvärderat alla teman som finns under ca 100 mils körning.

Skyltigenkänningen var bra att ha ibland, men den finns mig veterligt även i det traditionella instrumentet, bara man har ny bil nog. Så den i sig är inget argument. Vid andra tillfällen var skyltigenkänningen snarare sämre, för den lät sig luras av skyltar på vägar som vi inte skulle köra på. Då är hastighetsvisningen i min navigator bättre, under förutsättning att kartan stämmer med verkligheten. Vilket den oftast gör, men inte alltid.
  • 1
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 23
S/V60 Polestar utan taklucka

Så är det säkerligen men det som t[…]

Felkoder?

Står det någonstans på Volvos […]

Tackar för input! Yes det ska vara Denso och […]