Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av kepe
#1223170
Byttet låskista helt ny ,smurt låssylinder men får inte låst dørene. Hva er fel ? Ikke med nøkkel . Ikke med fjernkontroll.Må jeg ha vida felkodeleser?
av andersuw
#1223283
Ja det är klokt att läsa felkoder med VIDA/DiCE eller annan felkodsläsare specifikt avsedd för din bil. Med en generisk läsare kommer du inte att se några felkoder som har med centrallåset att göra.
av kepe
#1223335
Tusen takk for svar og kommentar. Når jeg prøver med nøkkel holder den døren låst til jeg vrir nøkkelen tilbake for å ta den ut åpner låsen og bilen er da åpen .
av kepe
#1225106
Nå er låskista helt ny. Men nå får jeg ikke låst noen av dørene med fjernkontrollen. Om jeg lukker alle dører , med låsbrytern i døren går de i lås og åpner seg med en gang. Førerdør må låses med nøkkel. Vinduer funker som de skal. Jeg vet ikke hvor jeg skal lete etter feil og vil ta ut låskistan og splitte kabelen fra døra . Kan jo være brudd i kabel . Har ikke sett på sikringer fordi noe fungerer. Før splitting av kabel harva bruker jeg ohm meter. Det er svært frustrerende å ikke finne feil .Vida har jeg ikke brukt og ingen feilmld har jeg fått i displayet.
av kepe
#1225763
Nå fant jeg felet...kablen som går inn från døren var avisolerat og brudd. Fixet ,men forsatt virker ingerting. Nå er det dags at plukke døren sønder og se på kabeln til låskassa.
av andersuw
#1225911
Fel på centrallåset ger sällan felmeddelande i displayen. Du kan likväl ha felkoder som kan hjälpa dig hitta resterande fel. Det kan kanske vara mer produktivt att få dem utlästa än att leta i dörrsidan även om det sistnämnda inte är direkt fel.

I nästa nr. av Vi Bilägare, 1 maj -24 nr[…]

Efter en del fundering fick det bli Goodyear Effic[…]

Klokt. Ja rensade med ett ut ett mindre växt[…]

Tja, Är väll en enkel fråga egent[…]