Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av XC70Jonas
#1222775
Vanligt fel? Var sitter givaren?

Får helt galna siffror. Växlar mellan +6 upp till +38 grader. Ibland stiger den i långsam takt upp från +6 till +38. Vad är galet?

Har idag kopplat in belysning i innerhandtagen (bara gjort de bakre än...) samt en blåtandsadapter istället för AUX-utgången. Samband?

:twisted: :twisted: ?:-/ ?:-/
Användarvisningsbild
av Stefan_KG
#1222781
Själva givaren sitter väl i underkant på vänster sido spegel.
Känn på undersidan, så bör du känna en "knopp". Det är givaren.
av XC70Jonas
#1222811
Har knoppar på båda speglarna. Har försökt söka efter hur man byter givaren eller hur vanligt det är att den kukar ur.

Hur gör man och vad kostar en givare?
Användarvisningsbild
av fjohan82
#1222820
XC70Jonas skrev:Har knoppar på båda speglarna. Har försökt söka efter hur man byter givaren eller hur vanligt det är att den kukar ur.

Hur gör man och vad kostar en givare?
En liten hjälp på vägen, nummer 14...
Varför det sitter sensorer i båda vet jag dock inte.

https://www.volvopartswebstore.com/show ... evel=24677
Användarvisningsbild
av apersson850
#1222884
Det sitter inte givare i bägge speglarna längre. Inte i de här modellerna. Den sitter i spegeln vid förarsidan, men speglarna innehåller samma prylar vid båda sidor.
Förra generationens V70/S80/XC90 hade däremot två aktiva givare. Den ena användes av motorns styrsystem, den andra av ECC och för visning av temperaturen på instrumentbrädan.
av reimorutnik
#1225284
Hade likadant på min v70 2.0f visade helt knas. Till slut började motor lampan å lysa. Förde den till volvo å där sa dem att kabeln till givaren gått av vid dörren typ. Rätt så vanligt fel.

Jag uppskattar svaren. Försöker planera […]

Nytt rekord i väntetid (i alla fall p&ar[…]

Är ovanligt med ljudmatta i 17" men det […]

Bakfjädrar.

Ja du, det är inte lätt att veta nä[…]