Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av snyggetonny
#1220622
Har en Volvo V70 2010 2.0 Flexifuel. Har den senaste tiden haft problem då jag växlar upp till femman, börjar nästan genast att gå hackigt och tappar kraft. Växlar ner till fyran och kraften är tillbaka. I fredags när jag hade kört runt länge så gick den som vanligt gå dåligt i femman, växlade ner men den gick dåligt i fyran oxå. Motorlampan lyste men var tvungen att ta mig hem. På väg hem gick bilen dåligt i alla växlarna. Jag har bytt tändstiften och tändspolarna(mojängerna som sitter uppe på stiften). Felet kvarstår, den går dåligt direkt i femmans växel men ok i resten.
Användarvisningsbild
av Nexus
#1220680
Flyttar till rätt avdelning och hälsar snyggetonny välkommen till forumet och ber samtidigt honom ta på glasögonen när han väljer avdelning posta inlägget i :wink:
av andersuw
#1220688
Om "motorlampan" lyser har du med all säkerhet en eller flera felkoder som kan ge närmare besked om vad felet är. Det är en god idé att läsa ut dem.
Bakfjädrar.

På Volvo såg mekanikern när han t[…]

Hur byta drl v60cc

Min högra jättebilliga drl slocknade och[…]

Jag har samma ljud bakifrån på min v60[…]

På min bil (som jag tidigare skrev om i det […]