Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av mansen
#1218825
kan man använda navigatorns bildskärm för att titta på en DVD-film och vad behöver man köpa till i så fall har en Volvo S80 2010
Användarvisningsbild
av Derank
#1218840
sök på dvd in motion på nätet så hittar du några olika lösningar som fungerar i din bil. rätt mycket meck att koppla in enheterna, men det går.

http://www.navtool.com/ kanske har något till din bil
av OssianF
#1218991
I min S80 MY14 går det att se DVD-film men bara om bilen står still eller rullar med en lägra hastighet än 5 km/h. Så fort hastigheten blir högre försvinner bilden men ej ljudet. Man kan m.a.o. lyssna på en konsertfilm.
Användarvisningsbild
av apersson850
#1219034
Fast då du har en 2014 så har du Sensus. Frågan gällde en 2010, när bilarna hade en separat navigator.
Jag har själv en 2012:a, första generationen med Sensus. Då kunde man få fyra olika infotainmentnivåer. De två högsta, High Performance Multimedia och Premium Sound Multimedia, innebär att du kan spela DVD-filmer "från fabrik", så att säga. Min bil har High Performance Multimedia, så det fungerar likadant som det gör i din bil. Men för en 2010:a måste man addera en DVD-spelare, som sen skickar bilden till den skärm som är tänkt för RTI (navigationssystemet).

Din LMM (MAF) är bytt och den är fel til[…]

Bältesvarnare

Är väl bara på passagerarsäte[…]

Just det, tillägg… Kollade EGR bö[…]

Brainys V60

Hej. Ni som känner mig från för[…]