Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av oldtimersmc
#1218458
Smällde 12:van behöver en ny bil.
Vågar man köpa en AWD med gen 5 eller skall man hoppa alla dessa?
V90 vad har de för sys för fyrhjulsdrivning, är det samma skit?
av Cox
#1218474
Va fn inte igen !
Nog kan du köra på gen 5 bättre val än V90 den har jag skippat totalt hela kombi utrymmet är ju kasst, med tanke på om man skall ha en vettig hundbur.
Själv har jag börjat kolla in E-klass där har du ett storthav om man jämför.
av oldtimersmc
#1218498
Cox skrev:Va fn inte igen !
Nog kan du köra på gen 5 bättre val än V90 den har jag skippat totalt hela kombi utrymmet är ju kasst, med tanke på om man skall ha en vettig hundbur.
Själv har jag börjat kolla in E-klass där har du ett storthav om man jämför.
Värre än så samma kors och det va mitt fel nu me, ville sätta en 9mm i pannan...
Jyckarna är ju stora som hästar (har 2 hannar nu) så det är ju ett problem. Å andra sidan så har jag ju min MY10 å frakta de i...
Men skall kolla E-Klass.
av oldtimersmc
#1218499
Cox skrev:Va fn inte igen !
Nog kan du köra på gen 5 bättre val än V90 den har jag skippat totalt hela kombi utrymmet är ju kasst, med tanke på om man skall ha en vettig hundbur.
Själv har jag börjat kolla in E-klass där har du ett storthav om man jämför.
Värre än så samma kors och det va mitt fel nu me, ville sätta en 9mm i pannan...
Jyckarna är ju stora som hästar (har 2 hannar nu) så det är ju ett problem. Å andra sidan så har jag ju min MY10 å frakta de i...
Men skall kolla E-Klass.
av Cox
#1218503
Aj fn inte roligt....men huvudsaken är att det gick bra förutom bilen.
Gör det dom ligger hyffsat i pris nu, börjar att bli dags för mig att byta bort V70n.
Och alternativen som jag ser det en nyare V70 eller en E-klass som känns som ett fräschare alternativ
av oldtimersmc
#1218955
Frågan är om man över huvud taget skall köpa AWD och riskera att få stora problem då man sällan eller aldrig behöver detta (men kan va bra att ha).
Verkar som att man ligger kvar med samma sys i V90 och om det är så dåligt så undrar man, eller har man hitta alexanderhugget...
Senast redigerad av 1 oldtimersmc, redigerad totalt 0 gånger.
av Cox
#1218957
Så sant så, själv har jag inte awd och saknar det inte heller, trots att man bor i Norrland kan inte säga att jag behöver det heller
av oldtimersmc
#1218960
Cox skrev:Så sant så, själv har jag inte awd och saknar det inte heller, trots att man bor i Norrland Bild kan inte säga att jag behöver det heller
:-)
Ps Cox det enda jag (förutom ryssdosan) plockade ur bilen va Batteriladdaren :D den lilla 5:ampen, så oavsett vilken bil jag i slutändan köper så vet jag att det blir till att ligga under bilen typ 6-7 timmar men det är det värt...

Har en dansk V60 MY2020 Early. Skrev därf[…]

Ja Harman kardon låter mycket sämre i g[…]

Skulle gissa på hybrid batteriet blivit s&au[…]

Kan du ge exempel på funktioner eller anna[…]