Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Gigbyte
#1218429
Hej!

Har nu återigen fått problem med spridarna på min V70, förra gången kom verkstan fram till att 3 cyl spridare hängt sig i öppet läge. Efter byte av denna fungerade den perfekt, nu 3 månader senare beter sig bilen på samma sätt igen, lyckades köra till närmsta verkstad som kollade felkod och såg att 4 cyl spridare hängt sig.

Nu till frågan, hittade en tråd där folk påstår att man kan byta dessa själv på 15min?. Stämmer det?

Finns det någon som har manual på hur man gör? Finns väl beskrivet i VIDA? Om det gör det kan någon skicka bild eller beskrivning?

Kände att Volvo var lite snuskigt dyra förra gången 5600 för bytet
Användarvisningsbild
av Micce1980
#1218447
Vet ej men byt de resterande tre samtidigt när du ändå är igång så slipper du problem med de snart igen.

Kan vara värt att kolla om du kan ta det på försäkringen för maskinskada
av least
#1218545
Har läst här på forumet att man rekommenderar byte av alla spridare om de bråkar.
Dvs byt alla på en gång.
Användarvisningsbild
av Derank
#1218548
Alla 4 SKA bytas till en ny variant, det finns en TIE/jurnal el vad det nu kallas för på Volvospråk. Jag har tyvär inte kvar papperen från min gamla T4a med artikelnumret på spridarna. Man brukar byta stift och tryckgivare i samma veva.
Användarvisningsbild
av Derank
#1218550
och är bytet för 3mån sedan gjort på en volvoverkstad är det bara att reklamera, de ska byta ALLA 4 sammtidigt. och som jag sagt så finns det en TIER på det. Vilken stad handlar det om?
Vi som beställt EX90

Vilka konkurrenter är det? Som jag ser de[…]

Löjliga priser XC70

Hela branschen har blivit löjlig. Går j[…]

Turn casual moments into unforgettable dates &ndas[…]

@fjohan82 , Har samma märke, en 5-25 och e[…]