Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av ingo86
#1218053
Undrar om man vid byte av egr ventil brukar byta kylaren? Rengjorde min för ett par veckor sedan nu är samma felkod tillbaka p1407. Men finns väl inget i kylaren som påverkar detta?
av Leafs
#1218058
ingo86 skrev:Undrar om man vid byte av egr ventil brukar byta kylaren? Rengjorde min för ett par veckor sedan nu är samma felkod tillbaka p1407. Men finns väl inget i kylaren som påverkar detta?
Vet inte hur det är med bilen i din signatur, men på en VEA gör man alltid det. Vet inte hur kylaren inverkar, men den byts samtidigt.
av ingo86
#1218059
Leafs skrev:
ingo86 skrev:Undrar om man vid byte av egr ventil brukar byta kylaren? Rengjorde min för ett par veckor sedan nu är samma felkod tillbaka p1407. Men finns väl inget i kylaren som påverkar detta?
Vet inte hur det är med bilen i din signatur, men på en VEA gör man alltid det. Vet inte hur kylaren inverkar, men den byts samtidigt.

Ok tack för snabbt svar!

Finns det något ställe man kaan köpa en komplett med kylare förutom Volvo. Hittar tyvärr inget när jag söker på nätet?
av ingo86
#1218172
least skrev:På skroten?

Jovisst men tänker att det kanske finns en anledning att Volvo byter kylaren också? Då hjälper kanske inte en begagnad..
av least
#1218204
Då är det väl lika bra att köpa den på Volvo/ÅF, då får du den senaste revisionen.
Användarvisningsbild
av Perra83
#1218218
Finns det ingen motor/miljö/utsläppsgaranti att åberopa? Sen med tanke på att många VEA motorer fått EGR fel åtgärdade.
av ingo86
#1218309
Perra83 skrev:Finns det ingen motor/miljö/utsläppsgaranti att åberopa? Sen med tanke på att många VEA motorer fått EGR fel åtgärdade.
Tror du de skulle ta det på min bil, årsmodell -14 och 9600mil på mätaren?
av ingo86
#1218614
ingo86 skrev:
Perra83 skrev:Finns det ingen motor/miljö/utsläppsgaranti att åberopa? Sen med tanke på att många VEA motorer fått EGR fel åtgärdade.
Tror du de skulle ta det på min bil, årsmodell -14 och 9600mil på mätaren?

Sträcker sig motorgaranti till 10000mil antar att det även finns en tidsgräns? Kanske goodwill?
Användarvisningsbild
av PalleH
#1316533
Leafs skrev: tis 12 dec 2017, 20:05
ingo86 skrev:Undrar om man vid byte av egr ventil brukar byta kylaren? Rengjorde min för ett par veckor sedan nu är samma felkod tillbaka p1407. Men finns väl inget i kylaren som påverkar detta?
Vet inte hur det är med bilen i din signatur, men på en VEA gör man alltid det. Vet inte hur kylaren inverkar, men den byts samtidigt.
Stämmer detta att Volvo alltid byter egr kylare också vid egrventil byte?

Hej Jag har en v70 MY 2011. Jag har märkt at[…]

Det låter som att temperaturgivaren inte ski[…]

säkring volvo v70n 2000 2,4t

Enligt Volvos gamla EWD ,skulle V70 -00 ha 4 s&aum[…]

Tja!! Varken ljusen till regplåtsbelysingen[…]