Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av pontusekelund1
#1217122
Har felkoden p0673
Har bytt glödstift.
Har bytt spridar kontakter.
Har kollat spricka i tryckrör från turbo och allt såg fint ut.
Har bytt virvelspjälet.
Bilen har vart inne på verkstad 4 gånger och tusenlapparna börjar ta slut.
Bilen blir som en gammal amazon med -30 häst ibland(oftare en vanligt)

Vad kan de va då?

Tacksam för svar.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
av andersuw
#1217198
Enligt VIDAs översättningstabell för generiska felkoder till Volvospecifika betyder P0673 samma sak som ECM-6663 vilket i sin tur innebär fel på glödstiftsregleringen på cylinder 3. Som tänkbara felorsaker anges:

Kontaktresistans eller oxidation i kontaktstycken.
Avbrott på signalledningen.
Skadat glödstiftrelä

Om bilen går dåligt även när motorn gått igång och fått snurra ett litet tag finns det skäl att misstänka att det beror på något annat än det fel som felkoden pekar på. Fel som har med glödstiftet att göra borde inte betyda något mer än att bilen är lite svårstartad när den är kall. Därefter borde den gå som vanligt.
av pontusekelund1
#1217273
andersuw skrev:Enligt VIDAs översättningstabell för generiska felkoder till Volvospecifika betyder P0673 samma sak som ECM-6663 vilket i sin tur innebär fel på glödstiftsregleringen på cylinder 3. Som tänkbara felorsaker anges:

Kontaktresistans eller oxidation i kontaktstycken.
Avbrott på signalledningen.
Skadat glödstiftrelä

Om bilen går dåligt även när motorn gått igång och fått snurra ett litet tag finns det skäl att misstänka att det beror på något annat än det fel som felkoden pekar på. Fel som har med glödstiftet att göra borde inte betyda något mer än att bilen är lite svårstartad när den är kall. Därefter borde den gå som vanligt.
okej får ta och lämna in den för att kolla elfel... tack för bra svarBild


Skickat från min iPhone med Tapatalk
av Cox
#1217275
Det som jag kom att tänka på, har du kontrollerat kabelhärvan som går under slangen från luftfilter lådan ?
Den slangen har en tendens om man har otur att nöta av kablaget, råkade själv ut för att kablarna som går till temp givaren nöttes av.
av pontusekelund1
#1217389
Cox skrev:Det som jag kom att tänka på, har du kontrollerat kabelhärvan som går under slangen från luftfilter lådan ?
Den slangen har en tendens om man har otur att nöta av kablaget, råkade själv ut för att kablarna som går till temp givaren nöttes av.
tack Cox får kolla upp det och hoppas på bästa :)


Skickat från min iPhone med Tapatalk
EX30 2025 ändringar

Lite nytt redan på kommande årsmodell&[…]

Jag testa car.info för skojs skull och sö[…]

Nya E-klass AllTerrain kanske? Ja jag gick fr&ar[…]

Weber 32dir på en b20

Har du en B20B ska det sitta dubbla SU, annars &au[…]