Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av pontusekelund1
#1217055
Undrar vad skillnaden är och om man får ut mer på deras?
Är det verkligen värt 2000kr?
Bilen är orkelös och har bytt massa saker, börjar tro att de e elfel men de syns inte på vanlig felsökning...


Skickat från min iPhone med Tapatalk
#1217061
Jag tror jag missförstår dig men i min värld så efter en felsökning så får du ett kostnadsförslag på att åtg bilen och efter det skall bilen vara bra


Mao felsökning en innebär att man vet vad som är fel när man är klar med felsökningen

På vägen fram till felet i felsökningen så kan man hitta andra saker som ej är bra men kanske inte är orsaken till ditt problem
som kan behövas åtgärdas dom med men det är en annan sak tex dåliga kablar


När du skriver att du bytt massa saker så finns det inget värre än börja felsöka på en bil som din...
Hur vet jag att det som du bytt är OK och är till din bil Finns många komponenter som har chassinummer avgränsningar

För mej som mekaniker när jag får en bil som är trasig och ingen rört så är ofta bara felkoderna som berör felet
Har det bytts ut komponenter så vet jag ej om felkoden är ett grundproblem eller en skapad felkod pga något


//Goose

När du backar elmotorn så kommer inte k[…]

Associationsleken, är ni med? ;-P

Lotteri

Jag skulle faktiskt hävda motsatsen ang v&aum[…]

Snyggt! Det är trevligt att följa och s[…]