Modul ger inte bättre synlighet, den gör bara bilen olaglig då E-märkningen på lyktan försvinner (då det är bromsljus i luckan på gråstarr ljusen/08-13, inte posljus oavsett ljusstyrka) som en avlöning på krogen, bara ren myt att man syns bättre när man åker omkring och bromsar konstant/har jordfel på bakljusen och taktik för att sälja den olagliga modulen. Ju mer populärt detta ofog blir ju mer kommer det att börja lagföras för att få bort det.
Bättre sätta på M14 bakljusen eller låta bli helt. Billigast är att ha bilen tvättad på bakljusen samt använda dimbakljusen när så påkallas om man syns dåligt för det finns ju original sätt att synas bättre i dåligt väder utan att bryta mot lagar.
Bakljusen är inte så dyra på skroten så lika bra slå till för i vår kommer det bli måste med nya TFT-instrumentet i våra äldre 07/08-13 bilarna då lösning kommer under våren och skall inte kosta mer än att "alla" har råd då det dyraste blir instrumentet som ligger runt 3-3500kr på skrot. Däremot så är modulen för stängning av bakluckan via fjärren en seriöst vettig pinal man "måste" ha jmfr modul till bakljusen.
Osram/Philips är inte "bättre", dom är bara dyrare för man delvis betalar för namnet men även att dom kan ha bättre ljusspridning än dom billiga T10:orna som inte är avsedda att sprida ljuset på samma vis som glödlampa. Dom saknar även Canbus så därav att dom glöder svagt, men det funns supercanbus med 360graders spridning så man behöver inte köpa märke, tex
dessa
T10 SMD5/Flux har jag gjort av med minst 10st per år maj/juni 2014-oktober 2015 på XC:n och tidigare på S60:n, dvs drygt 500kr högt räknat mot 300kr för "supercanbus" som jag fortfarande är inne på första omgången av och dom sattes i oktober 2015 dvs strax efter dom började säljas.
Jag har aldrig haft lampvarning på posljus fram/skylt bak, bara glödproblemet men löstes fram med dessa canbus och bak via faceliftbakljusens koppling på skyltbelysningen så skylten blir helt släckta/ej glödfenomenet då det är tillräckligt med strömförbrukare inkopplade med dessa ljus på denna krets. Man kan ju bränna bort effekten va motstånd/glödlampa också men onödigt att slösa med el på fel ställe.
XC70II D5 Summum AWD -08 Polestar LED/xenon edition. Twinpipe med MY14 facelift, 3X NBB 225 Alpha Pro LED 165W på Qpax-båge, MY13 LED belyst R-design växelkonsoll, Erakir DC 19".
Sidescuffplates, inslag av godbitarna från MY11, MY13 invändigt..