Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av UnleashFusion
#1217305
volvofantast skrev:Får åka och provköra en som jag eventuellt kan tänka mig, har dom dåligt andra hands värde?
tycker v70'n har en bra andrahandsvärde , priset har inte gått för ner trots att den är från 09-
som du säger, bäst och provköra för få en uppfattning av motorn och om du nu skulle köpa den; polestar är värt det. Förbrukningen är en aning som den specifierat när man söker upp den via car.info / transportstyrelsen och vid stadskörning är det minst ~1-1.3L/100km(bensin). Törstig? smått,(ja)
av monza
#1217469
volvofantast skrev:Ärret kamel eller kamkedja på dom?
Rem
av monza
#1217474
volvofantast skrev:
monza skrev:
volvofantast skrev:Ärret kamel eller kamkedja på dom?
Rem
Tack
Har du hittat nått exemplar som är intressant?
av Denesfay
#1217532
volvofantast skrev:Jag vill tipsa om en annons på Blocket: Volvo v70 2.5ft http://www.blocket.se/vi/76831117.htm
Undra om "zenonljus" är någon eftermarknadslösning? :lol:

Skämt å sido. Jag är toknöjd med min 2.5FT. Det ända jag har fått gjort med motorn är ett byte av remspännare samt rem. Hade lite missljud på den så jag vågade inte chansa och bytte då ut denna. Rekommenderar motorn starkt! Går ruskigt fint med manuell låda! :-)-)
av jpennerb
#1217545
Vi har haft vår 2.5FT i 6år utan några som helst problem förutom byte av lite slitagedelar. Vi kommer sälja den till våren då ny bil är beställd men vi har varit grymt nöjda och hade mer än gärna haft kvar den som en andrabil men vi båda har cykel till jobbet så vi har inget behov av två bilar. Fördelar och nackdelar som jag kan se om man vill ha den som andrabil:

Fördelar: Billig försäkring, billig skatt jmf med liknande bensinar ca 1800kr och kommer inte bli påverkad av nya skatten pga. fd. miljöbil, billig service, säkerhet, komfort, ljudnivån. Klarar korta körningar bra och får upp värmen snabbt fast den inte har bränslevärmare. Funkar bäst med etanol men även bra med bensin, inga problem att skifta om man gör det rätt.

Nackdelar: Bränsleförbrukningen är hög! Vi kör mycket korta sträckor och i stan och ligger på 1,6l/mil med etanol. Kanske spelar mindre roll om man kör få mil med den som andrabil?

Tips! Skippa polestar och skaffa autotech istället. Har haft det i 5år och det är grymt med kraft när man behöver :D

Hej, jag letar efter en lämplig bil till fami[…]

har du provat göra rent sensorn i LMM? an[…]

Köpråd

Jag kör V60 D4, på 70/80 väg 0.42l[…]

Löjliga priser XC70

Det är inte bara den branschen. Jag uppdatera[…]