Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av v70Power
#1216243
Ja, då har det tyvärr drabbat mig!
Fan så arg man blir
Någon har stulit min framgrill på v70n Modell 2013
Bilia vill ha 2500kr
Finns inga på blocket, inte heller på skroten

Någon som har en framgrill till salu?
2008-2013 passar på bilen
av v70Power
#1216253
least skrev:Ge f*n i att köpa ersättningsgrillen på Blocket!
Var tror du att din stulna grill hamnar?
Bryr mig väl inte var min stulna grill hamnar?? Det ända jag vill är att ha tillbaka min grill alt köpa en!
Vad menar du med "Ge f*n i att köpa ersättningsgrill på Blocket"?
Användarvisningsbild
av Rillee
#1216256
Din grill hamnar ju på blocket, så du kommer att köpa tillbaka din gamla grill och då kommer du stödja sådant beteende
Användarvisningsbild
av SvenB
#1216268
Blocket är ju till stor del "Hälarnas marknad". Åtminstone när det gäller reserv/stylingdelar ??:-/
av Daniel73
#1216269
Ta
Det
På försäkringen.

Normal självrisk vid stöldskador är ju 1500-1800kr

Några repor på huven efter stölden?
av Yaniz
#1216275
Jag råkade ut för samma sak. Vid den tiden fanns det ett antal på blocket att tillgå, men jag valde att avstå från en affär med någon av “säljarna”. Efter telefonsamtal med dem visade det sig nämligen att samtliga var suspekta. Förklaringarna jag fick till varför de sålde grillarna var minst sagt löjeväckande och det skrek stöldgods om dem. Jag avstod från köp för att inte bidra till denna marknad och köpte en splitter ny på Bilia för ca: 2500 kr i stället. Utöver det faktum att du med all sannolikhet köper stöldgods, är risken överhängande att du blir blåst på pengarna du tror dig kunna spara. Jag tycker att ett rent samvete och att inte bidra till marknaden för stöldgods är värt pengarna.

Varför tror du de stal din grill? För att hänga upp den på väggen?
Vi som beställt nya XC60

Trevligt :-) 2024_001.png När best&au[…]

Hejsan. jag har nåt skumt fel i min framvag[…]

Löjliga priser XC70

40tkr är inte mycket att leva på fö[…]

Bakfjädrar.

Jag gjorde det enkelt. Beställde bara nya fj&[…]