Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av SvenB
#1216281
v70Power skrev: Bara för att det säljs på blocket, så innebär det inte att det är stulet, eller hur?
Och varifrån tror du en grill i bra skick som säljs på Blocket kommer ifrån? Om det är en bildemontering som säljer möjligtvis att det är ärligt, eller att den är synnerligen dåligt skick.
av monza
#1216285
v70Power skrev:Jag vet inte vart ni fått det ifrån, men jag skulle aldrig köpa något stulet!
Bara för att det säljs på blocket, så innebär det inte att det är stulet, eller hur?

Men hittar jag en för ett bra pris, why not?
Nä, det behöver inte betyda att det är stulet men stor sannolikhet att så är fallet.
Genom att du köper en grill på Blocket så köper du "i princip" tillbaka din egen grill för summan dom begär.

Och visst, känns det bra så kör på det. Om ett par veckor är du av med grillen igen och är det bara att slanta upp igen för dina/grannens grill ,osv osv. Du o grannen byter liksom grill med varandra.

På så sätt när du den lukrativa branschen med stulna grejjer.

Mvh
av v70Power
#1216349
Helt ärligt!
Fan vad folk är negativa, bara sjukt!
Bara för att saker och ting säljs begagnat så betyder det inte att det är stulet!

Har haft bilen i 3år, och det är första gången jag råkar ut för stöld! Tror inte att det kommer hända igen, kommer ha bilen i garaget! Samt låsa in bilen bakom grindarna på jobbet

Tack till den personen som sålde sin grill till mig! Du är bäst!
Användarvisningsbild
av StefanN
#1216353
Lika arg som du blev när din grill vart stulen, lika arg är ju den som står utan nu när du köpt en tyvärr. Det finns ju otaliga rapporter om stulna grillar och det är ju folk som hela tiden annonserar ut R-designgrillar och annat vecka efter vecka på Blocket och Tradera.
av least
#1216359
v70Power skrev:Helt ärligt!
Fan vad folk är negativa, bara sjukt!
Bara för att saker och ting säljs begagnat så betyder det inte att det är stulet!
Tycker det sjuka är att folk inte förstår hur marknaden för stöldgods fungerar.
Det är bra att du inte råkat ut för flera stölder, men du vet, det finns flera bilar och ägare där ute.
Användarvisningsbild
av Derank
#1216362
Allt på blocket är ju inte stöldgods, det var ju det dummaste argument jag nånsin hört, självklart kan man köpa beggat.
av andersuw
#1216370
Derank skrev:Allt på blocket är ju inte stöldgods, det var ju det dummaste argument jag nånsin hört, självklart kan man köpa beggat.
Nä allt på blocket är inte stöldgods. Men det är det ju ingen här som sagt heller. Så varför tar du upp saken?

Vilken risken är för att det handlar om stöldgods varierar förstås kraftigt både beroende på vad som säljs och vem som säljer det. En grill i utmärkt skick till en modern bil såld av en privatperson torde tillhöra högriskkategorin.

Yttertemperaturen har stor inverkan hur mång[…]

Bältesvarnare

Det är en 850 från 96.

Haha, ok.. jeg er ikke alene. Her ser jeg at n&osl[…]

12,7 är det i ett fulladat batteri., 12,4 ca,[…]