Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1217656
Julklappen blir en glad far :wink:

Edit:

Eller köp en sådan här i Biliashopen :-)-)
V60.png
V60.png (21.64 KiB) Visad 1392 gånger
Kan tillägga att min nu rullat 9300 mil, för ca 600 mil sedan bytte jag olja i lådan vid service. Den växlade inte på något sätt dåligt innan bytet men lite mjukare och än mer korrekt efter byte
#1217743
Har bilen gått över intervallen och det inte finns noterat att kund avböjt oljebyte växellåda är det bilia som gjort fel.
Om det skadat lådan vill säga.
Nån måtta får det vara på hur obegåvade människorna får vara som hanterar serviceärenden. Den här lådan har funnits i ca 10 år, vilket borde vara mer än nog inkörstid även för den minst intresserade av sitt jobb.
#1217884
NU har bilen varit inne och fått sig en omgång. Dom bytte växellådsolja. Han sa att den var ganska svart. Efter det gick den som den skulle. Oerhört lättad. Hoppas det fortsätter så. Tacl så hemskt mycket för alla svar! Speciellt Perral som satte huvudet på spiken. :-)-)
Micce1980 skrev:Julklappen blir en glad far :wink:

Edit:

Eller köp en sådan här i Biliashopen :-)-)
V60.png
Kan tillägga att min nu rullat 9300 mil, för ca 600 mil sedan bytte jag olja i lådan vid service. Den växlade inte på något sätt dåligt innan bytet men lite mjukare och än mer korrekt efter byte


Nu blir det julklappar. :)
TommyP86 skrev:Har bilen gått över intervallen och det inte finns noterat att kund avböjt oljebyte växellåda är det bilia som gjort fel.
Om det skadat lådan vill säga.
Nån måtta får det vara på hur obegåvade människorna får vara som hanterar serviceärenden. Den här lådan har funnits i ca 10 år, vilket borde vara mer än nog inkörstid även för den minst intresserade av sitt jobb.
Det verkade som att det fanns noteringar om att den förra ägaren inte ville göra vissa saker på servicen. Tycker dock det verkar väldigt märkligt. Men men nu är det löst troligtvis.
#1218385
eastbound skrev:NU har bilen varit inne och fått sig en omgång. Dom bytte växellådsolja. Han sa att den var ganska svart. Efter det gick den som den skulle. Oerhört lättad. Hoppas det fortsätter så. Tacl så hemskt mycket för alla svar! Speciellt Perral som satte huvudet på spiken. :-)-)
Micce1980 skrev:Julklappen blir en glad far :wink:

Edit:

Eller köp en sådan här i Biliashopen :-)-)
V60.png
Kan tillägga att min nu rullat 9300 mil, för ca 600 mil sedan bytte jag olja i lådan vid service. Den växlade inte på något sätt dåligt innan bytet men lite mjukare och än mer korrekt efter byte


Nu blir det julklappar. :)
TommyP86 skrev:Har bilen gått över intervallen och det inte finns noterat att kund avböjt oljebyte växellåda är det bilia som gjort fel.
Om det skadat lådan vill säga.
Nån måtta får det vara på hur obegåvade människorna får vara som hanterar serviceärenden. Den här lådan har funnits i ca 10 år, vilket borde vara mer än nog inkörstid även för den minst intresserade av sitt jobb.
Det verkade som att det fanns noteringar om att den förra ägaren inte ville göra vissa saker på servicen. Tycker dock det verkar väldigt märkligt. Men men nu är det löst troligtvis.
Hej! Får man fråga vad oljebytet i lådan kostade?
Bruten fjäder framvagn

Jag kontaktade bilförsäljaren Bilia, dom[…]

XC - Rear axle sensor

Tänker om det kan vara höjdvinkelgivar[…]

Den eviga däcksfrågan

Varför spacers, det är inte bra för[…]

S80

Söker en S80 2007-2016 Manuell . Välv&ar[…]