Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1215399
Jag visade hur jag monterat min Calix Slimkupévärmare i denna tråden med bockat fäste framför passagerarstolen på min my11. Funkade kanon då rutan vart isfri på nolltid men reducerad larmsnivå kvitterade man alltid på vintern.
http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... 6&t=129914
#1224565
Schmoyoho skrev:2b. Ta ner armaturen bak och lägg in små pappersbitar för sensorerna, ser bättre ut än att tejpa.
4. Programmera bort sensorerna på Volvo
Så jag tar ner taklampan i baksätet? Finns det bilder på detta i Vida? Har de på jobbet nämligen.
#1224571
Rolle85 skrev:
Schmoyoho skrev:2b. Ta ner armaturen bak och lägg in små pappersbitar för sensorerna, ser bättre ut än att tejpa.
4. Programmera bort sensorerna på Volvo
Så jag tar ner taklampan i baksätet? Finns det bilder på detta i Vida? Har de på jobbet nämligen.
http://www.vibilagare.se/bildspel/bilds ... ta=0#image

Du lossar på bägge kortsidorna, bänder loss med falsben eller annat som inte gör märken.
#1225006
Tänkte uppdatera lite. Jag plockade ner taklampan i baksätet och placerade in pappersbitar på insidan av plasten. Testkörde sen med kupevärmaren och inget larm löstes ut :-)-)

tack ska ni ha!
#1234802
Bra att det finns lösningar.

Först nyligen började jag nyttja detta med motorvärmare och kupévärmare i min S80 -07, blev litet förvånad att larmet löste ut men så blev det.

På just min modell så finns en knapp man kan trycka på inom en minut efter att man stängt motorn, det visade sig fungera fint. Deaktiverar rörelsesensor i kupén och larmet kan inte utlösas av tex en kupévärmare eller av husdjur etc man har på plats. Bara att komma ihåg att trycka på den knappen när man vill köra kupévärmaren vid nästa kallstart.
#1521658
EriBmn skrev:Kan man inte välja att stänga av larmsensorn för insidan permanent?
Vore praktiskt att slippa ställa av larmet varje gång man lämnar bilen.
Mvh Erik
Det måste väl Volvo ÅF programmer ur isåfall eller sänka känsligheten. Jag behövde aldrig stänga av min efter jag monterat min värmare riktad emot rutan som i länken i mitt inlägg tidigare i tråden.

Felsökning för att hitta eventuella l&au[…]

Är ovanligt med ljudmatta i 17" men det[…]

Löjliga priser XC70

Då var vi uppe på 320K igen, men dett[…]

Vi som beställt nya XC60

Trevligt :-) 2024_001.png