- fre 24 nov 2017, 22:56
#1214148
Sitter idag i en Outlander PHEV -14 som jag ersatte min dåvarande XC60 D5 MY09 som jag sålde två veckor innan nyheten om höjd straffskatt på törstiga dieslar blev känt. Snittar idag 0,29 (låg på 0,23 men senaste tiden har det blivit mycket långresor...) sedan bilen köptes, och är tämligen nöjd med att glida omkring ljudlöst. -) Problemet är att det inte är någon Volvo. Outlander PHEV känns tämligen spartansk i jämförelse med min gamla XC60 med summum och *all* tänkbar extrautrustning, vilket jag saknar.
I och med hund har jag länge sneglat på XC70, men sedan nyheterna om diesel, straffskatt, miljözoner och allt däremellan så har jag minst sagt fått kalla fötter. Sneglar dagligen på blocket och ser hur priserna indirekt faller för varje vecka som går. Vart tror man att detta slutar?! Har XC70 diesel blivit iskall på begmarknaden, och finns det några alternativ jag inte tänkt på ännu?!
Synd att T8 inte finns i fler modeller. En XC90 T8 MY16 kostar ju lika mycket som 2,5 - 3 XC70 MY15 gör. :-O)
I och med hund har jag länge sneglat på XC70, men sedan nyheterna om diesel, straffskatt, miljözoner och allt däremellan så har jag minst sagt fått kalla fötter. Sneglar dagligen på blocket och ser hur priserna indirekt faller för varje vecka som går. Vart tror man att detta slutar?! Har XC70 diesel blivit iskall på begmarknaden, och finns det några alternativ jag inte tänkt på ännu?!
Synd att T8 inte finns i fler modeller. En XC90 T8 MY16 kostar ju lika mycket som 2,5 - 3 XC70 MY15 gör. :-O)