Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Filippo76
#1216302
Bytte in min -10 hos en volvohandlare i september, och fick '110 för denna. Det var en D5 aut, silvermetallic och hade gått 19' vid inbytestillfället. Den var tokfin och välvårdad, säljaren sa inte ett knyst.
Volvohandlaren sålde den vidare till en annan mindre handlare som sålde bilen på en dag, för 126'.
Innan jag bestämde mig för att byta in den, så kunde jag konstatera att det fanns typ 500st andra -10:or på blocket.
Antingen är det en populär bil eller så har många fått panik iom potentiella skattehöjningar. Antagligen en kombination.
Modellen är fortfarande otroligt populär, och kommer säkert hålla i sig ett tag till.
I mitt fall tyckte jag att försäkringen hade blivit omotiverat hög, och skatten låg på ca 5700/år, vilket fick mig att byta till en MY-15 istället.
Användarvisningsbild
av SvenB
#1216310
Filippo76 skrev: Antingen är det en populär bil eller så har många fått panik iom potentiella skattehöjningar.
Förslaget på att befintliga bilar skulle omfattas av "Bonus-Malus" drogs tillbaka efter remissrundan.
av begell
#1216622
Vi får vänta och se exakta utformningen av storstadsreglerna för dieselbilar. Någon, minns ej vem, krävde för en tid sedan att undantag endast skulle göras för Euro6 med Adblue.
av Tojson
#1217980
Det finns många XC70 därute och det är en riktigt fin bil så finns säkert många fina exemplar.
Väldigt svårt med prissättning dock tycker jag.
Vet knappt själv vad jag ska begära för min och dom handlare jag pratat med säger olika priser dom också.
av Filippo76
#1219964
Tojson skrev:Det finns många XC70 därute och det är en riktigt fin bil så finns säkert många fina exemplar.
Väldigt svårt med prissättning dock tycker jag.
Vet knappt själv vad jag ska begära för min och dom handlare jag pratat med säger olika priser dom också.
Beror säkert på marginalen de har på bilen du tänker köpa hos handlaren. Säg att du fått X kr i inbytesförslag från en annan handlare, och på så sätt försök påverka handlaren till ett bättre inbytespris. Men som sagt, allt handlar väl om hur bra affär de kan göra på bilen du vill köpa. (Om du nu tänker köpa en nyare hos en handlare, framgick inte riktigt kanske)
Användarvisningsbild
av apersson850
#1219974
Det intressanta är ju mellanpriset. Det är inga konstigheter för en handlare att erbjuda 50000 mer för ditt inbyte, om den bil du ska köpa också får kosta 50000 mer än vad den gör på ett annat ställe.
av Tojson
#1220003
Har kollat på liknande bilar i samma prisklass så är mest därför det förvånade mig.
Nu blir det nog inget inbyte ändå utan ska försöka sälja min XC70 privat istället.

Det är inte ett kass hjullager? Da pleier […]

Vi som beställt nya XC60

Skit också :-) Du hinner väl änd[…]

Storlek på Skivor/bromsar?

Nej inte hos volvo. Anledningen till att jag &au[…]

Bakfjädrar.

Jag har bytt bakfjädrar på min XC70 med[…]