Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Dieselvolvo
#1212782
Fick bilen polerad i helgen....och nu verkar någon sensor krångla. Varnar ca 9/10 gånger på högerkanten bak i displayen.....Kan det ha något samband, eller en ren slump?
av andersuw
#1212800
Ja fukt i sensorn verkar i högsta grad troligt. Rätt vanligt att de trilskas av den anledningen. Enligt min erfarenhet kan det ta tid att bli av med problemet om bilen står ute i det väder vi har den här tiden på året. Om du kan låta den stå varmt och torrt någon dag eller två kan det kanske snabba på processen.
#1212850
andersuw skrev:Ja fukt i sensorn verkar i högsta grad troligt. Rätt vanligt att de trilskas av den anledningen. Enligt min erfarenhet kan det ta tid att bli av med problemet om bilen står ute i det väder vi har den här tiden på året. Om du kan låta den stå varmt och torrt någon dag eller två kan det kanske snabba på processen.
Tack till er båda! Får hoppas att den lagar sig själv då! :)
av andersuw
#1212854
Enligt min erfarenhet brukar den göra det så småningom. Har haft det här problemet flera gånger på min V70 -02. En gång pågick det så länge (14 dar eller så vill jag minnas) att jag faktiskt började tro att det var något annat fel på sensorn än att den fått lite fukt i sig. Jag beställde därför till sist en begagnad sensor på skroten. Men innan jag hann sätta dit den hade problemet gått över av sig själv än en gång. :D

Ja killar och tjejer. Då behöver jag br[…]

Golv v90

Baserat på vad du beskrivit hade jag i din s[…]

Passar dessa fälgar

De passar och har sett flertalet S/V60 Cross Count[…]

Bilen klagar hela tiden på låg batt[…]