Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Toni88
#1212451
Ska montera 3 st NBB 225 extraljus med diodlampor på min V70-2009.
Har lite funderingar över monteringen av extraljushållaren som ska sitta fast bakom regplåten.
Har skaffat bultar från en Volvo original extraljus-monteringsats som ska skruvas i krockbalken.
Så undrar om någon monterat en sån här tidigare och vet om det finns något att tänka på när man ska borra i krockbalken med t.ex givare eller airbagsensorer?
Även andra bra tips inför min montering av extraljusen tas gärna emot
av monza
#1212505
Nä, det ska inte sitta nått i vägen, bara å borra. Jag monterade för nån vecka sedan o jag borrade o sen skruvade jag med montage/farmar-skruv (minns inte vad de heter) Allt sitter stabilt. Men din lösning är nog ännu bättre :-)-)
av Toni88
#1212683
monza skrev:Nä, det ska inte sitta nått i vägen, bara å borra. Jag monterade för nån vecka sedan o jag borrade o sen skruvade jag med montage/farmar-skruv (minns inte vad de heter) Allt sitter stabilt. Men din lösning är nog ännu bättre :-)-)
Tackar för infon.
Har fått dit hållaren nu men behövdes en extra lång borr som jag inte hade hemma.
Tur man har en svärfar som jobbar på volvoverkstad så fick låna en borr där.
Fortsätter imorgon monteringen
Överhettad passat b5

Hjälp! Köpte min Passat 1.8t -99 fö[…]

Hej! Jag köpte en v70n 2,4d från 07 ida[…]

VO31319563 kostade 2241 den 15/9-2017 när j[…]

Däckslitage insidan.

Hjulinställning är enda utvägen.