Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1212640
Larmet utgörs som sagt mer eller mindre av sirenen, vilket är vad själva tillbehöret består av. Startspärr, blockerat låsläge och låssystemet i övrigt hänger inte ihop med det. Som jag ser det kan du antingen a) programmera bort hela larmsystemet på Volvo eller b) på egen hand montera ur sirenen, öppna upp den och koppla bort själva tutan. Lär förmodligen inte ge några felkoder, däremot att klippa sladden till hela sirenen kommer att göra det.

Alternativ A är såklart enklast men tror att larmdioden kommer att sluta blinka. Inte heller kommer varningsblinkersen gå igång när bilen tror att den larmar. B kräver lite mer jobb, bl.a att du sågar upp sirenen då det inte finns något färdigt sätt att montera isär den.
#1212654
Schmoyoho skrev:Larmet utgörs som sagt mer eller mindre av sirenen, vilket är vad själva tillbehöret består av. Startspärr, blockerat låsläge och låssystemet i övrigt hänger inte ihop med det. Som jag ser det kan du antingen a) programmera bort hela larmsystemet på Volvo eller b) på egen hand montera ur sirenen, öppna upp den och koppla bort själva tutan. Lär förmodligen inte ge några felkoder, däremot att klippa sladden till hela sirenen kommer att göra det.

Alternativ A är såklart enklast men tror att larmdioden kommer att sluta blinka. Inte heller kommer varningsblinkersen gå igång när bilen tror att den larmar. B kräver lite mer jobb, bl.a att du sågar upp sirenen då det inte finns något färdigt sätt att montera isär den.
Ok. Låter rätt lika som på P2-modellerna där man kunde byta/demontera batteriet genom att såga upp sirenen. Om jag inte minns helt fel.

Tnx
#1212655
Förstår fortfarande inte problemet med att ha en siren som ljuder ifall man får inbrott i bilen, finns ju ett syfte att den låter eller? Enklast i detta fallen måste väl vara att prata med närmaste Volvo-verkstad ifall de kan kolla ur den eller av-aktivera hela larmfunktionen i bilen om detta är ett problem.
#1212656
En bil som inte tjuter när larmet har gått skrämmer ju heller inte iväg tjuven. Han kan ostört jobba vidare med att montera bort det han är ute efter. Airbag eller navi eller xenonljus. När du till sist upptäcker att du haft påhälsning är det ju något sent.
#1212689
vilka problem alla hade med TS larm, han vill koppla ur tutan, och det kan han göra genom att klippa kabeln el om han så vill sprätta upp sirenen och ta ut innanmätet för klippa kabeln kan ge en felkod, mins inet riktigt hur det var.
#1212693
Derank skrev:vilka problem alla hade med TS larm, han vill koppla ur tutan, och det kan han göra genom att klippa kabeln el om han så vill sprätta upp sirenen och ta ut innanmätet för klippa kabeln kan ge en felkod, mins inet riktigt hur det var.
:D
#1213416
apersson850 skrev:Det är bara TS som har problem med larmet. Inte vi andra.
Jojo! Vänta du tills jag blir granne med dig o jag sätter in kupévärmaren i bilen o bilen börjar "sne-larma" på nätterna p.g.a. värmaren.
Då är det inte bara jag, längre. :D

Mvh
#1213420
monza skrev:Jojo! Vänta du tills jag blir granne med dig o jag sätter in kupévärmaren i bilen o bilen börjar "sne-larma" på nätterna p.g.a. värmaren.
Då är det inte bara jag, längre. :D
Många kupévärmare påverkar inte kupésensorerna och rätt placering kan göra att de inte påverkas alls. Jag hade alltid dom avstängda på min V70 när jag hade kupévärmare i bilen så larmet löste aldrig ut och så gör väl alla andra också som inte har problem.

Okej tack ska undersöka detta vidare

Möjligt att dom försökt bryta rattl[…]

Vågar jag köra?

Kan va flera saker men abs givare eller hjullager […]

Byta larmsiren.

Tack för det. :-)